Vitamine c uit groenten oplossen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Vitamine c uit groenten oplossen

Hallo,

Ik heb een heel stom probleem:

Ik moet samen met iemand uit mijn klas voor een PO van scheikunde het Vitamine C gehalte bepalen uit pebaalde groenten. Het meten en berekenen is geen probleem, het enige probleem wat ik heb is dat ik niet weet hoe ik het beste de Vitamine C uit de groenten kan oplossen in water. Met een sinaasappel enzo lukt het wel, maar nu moeten we het Vitamine C gehalte bepalen van broccoli.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik het beste de vitamine C uit de broccoi oplossen in water? met heet meeste rendement.

Ik had al geprobeerd de broccoli te blenden en dan in water te doen, schudden en even laten staan en dan filtreren, maar toen kwam ik op een Vitamine C gehalte van 4,2 mg per 100 gram broccoli. :D

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen :D

BVD,

Oldskool

Gebruikersavatar
Berichten: 271

Re: Vitamine c uit groenten oplossen

Hoi,

Ben ik ook net mee bezig geweest. Als de groente rauw is krijg je de cellen inderdaad niet stuk met een blender. Een oplossing is koken. Vooral bij broccoli komt dan snel een groot deel vrij. (dat maakt broccoli minder gezond dan je zou denken). Anders zul je ander grof geweld moeten gebruiken. B.v. zuur. Maar je moet wel controleren wat dat met de vitamine C doet.

Groeten Oscar.

PS: Wat voor bepaling gebruik jij?

Reageer