Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Nederlandse taalbestanden voor invision power board

We hebben inmiddels al flink wat spelfouten gecorrigeerd die in de (Nederlandse vertaling van de) forumsoftware van Invision zaten. Daarvoor willen we natuurlijk alle mensen bedanken die deze fouten door hebben gegeven, en ons teamlid Revelation omdat hij deze altijd trouw corrigeert.

Nu hebben we dat werk toch gedaan, en het is betrekkelijk makkelijk om onze versie met de rest van de wereld te delen. Vandaar dat ik in deze post onze taalbestanden beschikbaar wil stellen voor andere gebruikers van Invision Power Board. Natuurlijk gaan we ervan uit dat mensen die dit gebruiken de legale versie hebben van Invision: ze hebben namelijk een prima stukje software afgeleverd, en het is nog betaalbaar ook. Om maar te zwijgen over de kwaliteit en snelheid van de ondersteuning die je van hen krijgt!

De laatste versie van het Nederlandse taalbestand voor Invision Power Board:

[attachment=337:ipb_dutc...6_07.xml.gz]

Edit: Dit is een oud bestand. Een nieuwere versie vind je hieronder.

Het wordt gewaardeerd als je als dank ergens op je forum een link zet naar www.wetenschapsforum.nl

Ook in ons taalbestand zitten overigens vast nog fouten in. Geef die vooral door in dit topic over spelfouten, zodat we binnenkort een nog correctere versie kunnen publiceren.
Bijlagen
ipb_dutch_wetenschapsforum_30_06_07.xml.gz
(74.42 KiB) 735 keer gedownload
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Ik denk dat je dit ook op een Invision forum hebt gepost?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Ik denk dat je dit ook op een Invision forum hebt gepost?
Nee, nog niet. Ik vertrouw op de kracht van Google
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 5

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Maar ik krijg zo''n hele code, hoe moet ik dat dan doen op mijn site plaatsen?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Dit zijn alleen de taalbestanden. Om die te kunnen gebruiken heb je eerst "gewoon" Invision nodig (Engelstalig), waarvoor je moet betalen. Vervolgens heb je een server nodig om het op te hosten (wat in principe thuis kan, maar dat is erg gecompliceerd. Voor overige oplossingen dient ook weer betaald te worden)

Hoe dan ook: Dit alles is tamelijk gecompliceerd. Ik heb de indruk dat je beter van je plan kan afzien.

ps: Overigens is het niet erg netjes om mensen (ook) via pb om hulp te vragen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 5

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Ok, allemaal heb ik het... maar ben met die codes niet zo heel erg goed. Waar moet ik het plaatsen?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Ok, allemaal heb ik het... maar ben met die codes niet zo heel erg goed. Waar moet ik het plaatsen?
[google]invision add language[/google]. Een van de mooie resultaten: http://mods.invisionize.com/db/index.php/f/7211

Voor verdere ondersteuning kan je overigens ook beter op dat forum terecht.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Dat is een mooi gebaar, de beschikbare Nederlandstalige taalbestanden waren maar van matige kwaliteit.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 7

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Het bestand is helemaal leeg, hoe kan dat??

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Het is verre van leeg, ik denk dat er tijdens het downloaden een fout is opgetreden. Probeer het nog eens, zou ik zeggen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 7

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Het .gz bestand is ook niet leeg. Maar bij het .xml bestand krijg ik de melding in Internet Explorer dat hij niet geopend kan worden door een ongeldig teken. Ook als ik hem open met Frontpage krijg ik alleen maar 2 vierkantjes te zien.

(voor welke versie is dit taalbestand, ik hoop toch wel voor 2.3)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Wel ironisch dat die beschrijving vol met taalfouten staat :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 8.614

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

(voor welke versie is dit taalbestand, ik hoop toch wel voor 2.3)
Ik vrees van niet:
Een taalpakket voor IPB 2.2

NIET VOOR IPB 2.3!!!!
Bron:
Wel ironisch dat die beschrijving vol met taalfouten staat :D
Inderdaad. Is dit aan te passen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 7

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Hier op het forum wordt toch waarschijnlijk wel versie 2.3 gebruikt?

En, dit bestand dat hier wordt aangeboden is echt niet goed
Maar bij het .xml bestand krijg ik de melding in Internet Explorer dat hij niet geopend kan worden door een ongeldig teken. Ook als ik hem open met Frontpage krijg ik alleen maar 2 vierkantjes te zien.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nederlandse taalbestanden voor invision power board

Jappie schreef:Hier op het forum wordt toch waarschijnlijk wel versie 2.3 gebruikt?

En, dit bestand dat hier wordt aangeboden is echt niet goed
Jazeker, we gebruiken we 2.3.

Het bestand is toch echt het resultaat van een export via het ACP van de taalbestanden (van 2.2.2). Maar je hebt wel gelijk... Openen met notepad zou toch een enigszins leesbaar resultaat moeten vertonen, en dat is het zeker niet.

Ik zal nog eens (nu in 2.3) een export doen. Wel de kanttekening dat daar nog fouten in kunnen zitten, maar het is waarschijnlijk beter dan versies van elders.

[attachment=924:ipb233_l...orum.xml.gz]

Overigens gebruiken we wat mods die hier ook tussen staan. Kan geen kwaad, maar dan weet je dat...
Bijlagen
ipb233_language_NL_Wetenschapsforum.xml.gz
(76.03 KiB) 976 keer gedownload
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer