Geneeskunde met c&m..?

Reageer
Berichten: 1

Geneeskunde met c&m..?

hey,

Ik heb de fout gemaakt om pretpakket te kiezen op de middelbare school met als extra vakken filo en grieks waar ik absoluut niets aan heb als ik geneeskunde wil gaan studeren. Ik ga dit jaar dus waarschijnlijk gebruiken om Wiskunde B1, scheikunde 1, natuurkunde 1, en Bio 1,2 in te halen. In amsterdam (waar ik eigenlijk heen wil) is er ook een programma om deficienties weg te werken, alleen is dat niet nationaal erkend. Ik wil denk ik OF in belgie OF in a'dam gaan studeren, maar nu vroeg ik me af wat het beste is om te doen als voorbereiding voor de belgische toelatingsexamens... Moet je dan naar het James Boswell of kan je ook gewoon zon (goedkopere) betabrug doen?

Is er miss ook iemand die in een zelfde situatie als ik zit?? neem dan alsjeblieft contact met mij op! (kheb ook msn)

tnx!

Berichten: 3.165

Re: Geneeskunde met c&m..?

Welkom op het forum.

Ik studeer zelf geneeskunde in Vlaanderen.

Waarom heb jij eigenlijk geen exact profiel gekozen of jouw c&m-profiel aangevuld met de exacte vakken?

Was het omdat je meer moeite had met de exacte vakken of was het enkel uit interesse?

Ik vraag het maar zodat ik een completer beeld krijg.

Voor een geneeskundestudie is het oa belangrijk dat je goed exact kan denken, wanneer je moeite zou hebben met natuurkunde en scheikunde dan zou je het wel eens zeer zwaar kunnen gaan krijgen. Ik denk zelfs dat de kans dan klein is dat je het gaat halen.

Daarnaast kan het handig zijn om ook wiskunde B te leren, dit hangt af van de universiteit.

Op de faculteit waar ik studeer doceren ze natuurkunde op de formele wijze, als je een wiskundedeficiëntie hebt dan is dat erg lastig. Zo moet je bijvoorbeeld simpele differentiaalvergelijkingen kunnen reproduceren, soepel kunnen integreren (ook met logaritmen, sinus enz) en nog meer van die leuke zaken.

Vooral een goed scheikundig inzicht is essentieel, daar kan je het beste de meeste moeite voor doen.