Springen naar inhoud

Motor 2 kanten op laten draaien

• Log in om te kunnen reageren

andytje

andytje

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 juli 2007 - 19:17

weet iemand hoe je een moter automatisch 2 kanten op kunt laten draaien? ik ben namelijk bezig met het maken van een attractie en daar moet de moter 2 kanten op kunnen draaien. ik wil het liefste geen dingen kopen die meer dan 100 euro kosten want ik zou het ook met een PLC kunnen doen maar die vind ik te duur.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

High-Voltage

High-Voltage

• >250 berichten
  • 384 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 juli 2007 - 21:00

Dat ligt eraan wat motor je gebruikt.
Als je die informatie kan verstrekken kunnen we (hopelijk) vertellen hoe je hem in twee richtingen laat draaien.

Olezgus

Olezgus

• >250 berichten
  • 391 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2007 - 11:48

Ik ben niet echt bekend met elektro, maar misschien kun je twee accu's gebruiken, allebei dus de andere kant om aansluiten, en dan zorgen dat ze maar om de beurt echt aangesloten zitten op de motor. (met een tijdklok ofzo) ?

High-Voltage

High-Voltage

• >250 berichten
  • 384 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2007 - 14:13

Ik ben niet echt bekend met elektro, maar misschien kun je twee accu's gebruiken, allebei dus de andere kant om aansluiten, en dan zorgen dat ze maar om de beurt echt aangesloten zitten op de motor. (met een tijdklok ofzo) ?

Nogmaals: dat ligt héél aan je type motor.
Een drie fase asynchrone motor gaat op accu's weinig doen, bij een universeelmotor mag je de accu's op zoveel manieren aansluiten als je wil, hij draait altijd in dezelfde richting en een stappenmotor gaat niet draaien.

Edit:
TS is gaan vliegen zo te zien :D

Veranderd door High-Voltage, 07 augustus 2007 - 14:14

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures