Motor 2 kanten op laten draaien

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Motor 2 kanten op laten draaien

weet iemand hoe je een moter automatisch 2 kanten op kunt laten draaien? ik ben namelijk bezig met het maken van een attractie en daar moet de moter 2 kanten op kunnen draaien. ik wil het liefste geen dingen kopen die meer dan 100 euro kosten want ik zou het ook met een PLC kunnen doen maar die vind ik te duur.

Berichten: 388

Re: Motor 2 kanten op laten draaien

Dat ligt eraan wat motor je gebruikt.

Als je die informatie kan verstrekken kunnen we (hopelijk) vertellen hoe je hem in twee richtingen laat draaien.

Berichten: 398

Re: Motor 2 kanten op laten draaien

Ik ben niet echt bekend met elektro, maar misschien kun je twee accu's gebruiken, allebei dus de andere kant om aansluiten, en dan zorgen dat ze maar om de beurt echt aangesloten zitten op de motor. (met een tijdklok ofzo) ?

Berichten: 388

Re: Motor 2 kanten op laten draaien

Ik ben niet echt bekend met elektro, maar misschien kun je twee accu's gebruiken, allebei dus de andere kant om aansluiten, en dan zorgen dat ze maar om de beurt echt aangesloten zitten op de motor. (met een tijdklok ofzo) ?
Nogmaals: dat ligt héél aan je type motor.

Een drie fase asynchrone motor gaat op accu's weinig doen, bij een universeelmotor mag je de accu's op zoveel manieren aansluiten als je wil, hij draait altijd in dezelfde richting en een stappenmotor gaat niet draaien.

Edit:

TS is gaan vliegen zo te zien :D

Reageer