Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 32

Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

Ik vraag me af hoe de mensen hier op het forum denken over kunstmatig intiligentie.

In vorm van levende wezens.

Ik denk iedergeval dat het wetenschappelijk mogelijk is om een digitaal intiligent wezen met een bewustzijn te creeeren.

Ik zelf steek ook veel tijd in onderzoek na kunstmatig intiligentie.

Ben nu zelf ook bezig met kunstmatige neurons aan het programmeren. Wil het uitwerken tot een simpel botje die leerd en groeit. Hiervoor heb je natuur een omgeving nodig waar je dit botje "indonderd" met goeie en slechte invloeden.

Maarja voordat wij een kunstmatig intiligent bewust wezen creeeren zijn we minimaal 500 jaar verder.

De kracht van de computers is lang niet genoeg om zo iets aan te kunnen. En zoals alle andere wetenschappen is het progressief. Stapje bij stapje verbeterd het.

Nu de vraag aan jullie hoe denken jullie hierover?

Geloof je er niet in?

Of vind je het totaal niet kunnen we willen natuurlijk niet onze mensen wereld aan een stelletje humanoids! :D

Nu jullie!

Berichten: 388

Re: Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

Ik hoop dat ie wat minder spellingsfouten gaat maken :D

Ik vraag mij gewoon af vanaf wanneer je van bewustzijn spreekt. Volgens mij is het niet mogelijk om met chips een bewustzijn te creeeren. Bewustzijn is gewoon een vaag iets...

En in feite zou het toch mogelijk moeten zijn om zoiets te maken aangezien de informatieverwerking bij mensen ook puur op vergelijking steunt. Als kind krijg je "random" signalen binnen die je moet proberen te linken en uiteindelijk slaag je erin om rechtop te staan, uiteindelijk kan je lopen en zelfs praten!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

Ik vraag me even af in hoeverre je intelligentie bedoelt? Kunstmatig leven is zo'n 15 jaar terug al gecreërd in de vorm van een computerprogramma: zie het artikel "Leven in de computer" van Herbert Blankesteijn. Enorm basic natuurlijk, maar wel zeer interessant.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 388

Re: Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

Waarom schrikt zo een grote lap tekst toch af om te lezen :s

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

kunstmatige intelligentie is iets heel anders dan een bewustzijn.

Kunstmatige intelligentie is al overal om ons heen te aanschouwen. Echter een kunstmatig bewustzijn (een gsm die tegen zichzelf zegt, 'hee ik ben een gsm'.) is al heel wat moeilijker.

Nou zal het makkelijker zijn om een soort van bewustzijn te nabootsen, maar wat je dan krijgt is een computer die denkt dat ie een mens is, dat werkt dus niet. Zolang een pc nog niet kan denken wat zijn programme NIET beschrijft, is bewustzijn nog niet uitgevonden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

Echter een kunstmatig bewustzijn (een gsm die tegen zichzelf zegt, 'hee ik ben een gsm'.) is al heel wat moeilijker.
De "descartofoon": "J'appelle, donc je suis" :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 268

Re: Hoe denken jullie over kunstmatige intelligentie?

Zolang een pc nog niet kan denken wat zijn programme NIET beschrijft, is bewustzijn nog niet uitgevonden.


Zolang er programma's worden geschreven, die lijn voor lijn de processen voor het 'denken' uitzetten zie ik het ook niet gebeuren. Misschien is het wel mogelijk om een complexe verzameling functies en variabelen te maken die een sorrtgelijk structuur hebben als ons DNA. Een soort basisprogramma in de vorm van een bouwsteen. Geef dan de mogelijkheid het aantal bouwstenen uit te breiden en elkaar aan te passen en ik denk dat het mogelijk moet zijn tot een bewustzijn te komen. De kans op een succesvol resultaat zal schrikbarend laag zijn, maar met quantumcomputers zie ik wel mogelijkheden.

Zo ver is het nu voorlopig nog niet, maar ik acht de kans groter dat iets dergelijks in 50 jaar bereikt is, dan in 500 jaar.

Of het verstandig is om hiernaar te streven is weer een andere vraag.
Het antwoord is 4

Reageer