F@h draaien onder windows vista

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

F@h draaien onder windows vista

Hallo,

Ik heb vandaag Windows Vista Ultimate als OS geinstalleerd en heb zojuist de F@H software er terug opgezet.

Momenteel geeft de software aan dat het 30 minuten duurt voor 1 frame af te werken. Ligt dit aan Vista ?

Kheb al mijn instellingen van F@H als eens bekeken en daar zie ik niet direct iets speciaals.

Ik hoop dat ik verder kan blijven vouwen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: F@h draaien onder windows vista

Dat is altijd zo met de eerste frame, wacht een tijdje en je ziet dat het terug normaal zal zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Dat is altijd zo met de eerste frame, wacht een tijdje en je ziet dat het terug normaal zal zijn.
Inderdaad, hij heeft 50 frames gedaan en ondertussen is hij al gedaald tot minder dan 1 minuut.

Eigenlijk had ik dat moeten weten maar ik dacht "**** kan ik nu niet meer vouwen" en was een beetje in paniek. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Het is precies toch nog niet volledig opgelost, ik heb gisteren voor het filmpje te maken F@H eens volledig opnieuw geinstalleerd (ik had nog niet de laatste nieuwe versie). Nu is mijn pc al van gisteren rond 20u00 aan het vouwen. Momenteel heeft hij 80 frames van de 4000 en het gaat nog 81 dagen duren zegt hij. Mijn CPU is wel constant op 50% aan het draaien, vroeger wanneer hij wel snel vouwde dan was dat ook altijd op 50%.

Wat kan ik best doen om dit op te lossen (terug de oude versie erop zetten ?)

>>EDIT: het is ook wel raar dat ik niet kan zien hoeveel tijd hij nodig heeft voor 1 frame, dit geeft de nieuwe software precies niet weer.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: F@h draaien onder windows vista

Momenteel heeft hij 80 frames van de 4000 en het gaat nog 81 dagen duren zegt hij.


Pc net herstart? Net een zwaar programma gedraaid? Het kan zoveel zijn :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Pc net herstart? Net een zwaar programma gedraaid? Het kan zoveel zijn :D


Hij heeft een hele nacht aangestaan, kan een zwaar programma van gisteren dan zo'n invloed hebben ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: F@h draaien onder windows vista

Hij heeft een hele nacht aangestaan, kan een zwaar programma van gisteren dan zo'n invloed hebben ?


Normaal niet, soms geen virusscanner die zelf op een bepaald uur opstart? Mss dat die net aangesprongen was?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Normaal niet, soms geen virusscanner die zelf op een bepaald uur opstart? Mss dat die net aangesprongen was?


Ik zal nog even afwachten en kijken wat er gebeurd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: F@h draaien onder windows vista

Het beste maar eens de logs checken. Als het goed is geeft hij voor elke 1% van het aantal frames de tijd dat hij die afwerkte. Dat geeft een betere indicatie dan die timer van de display.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Het beste maar eens de logs checken. Als het goed is geeft hij voor elke 1% van het aantal frames de tijd dat hij die afwerkte. Dat geeft een betere indicatie dan die timer van de display.


Dat ga ik in de gaten houden, momenteel is het onmogelijk omdat hij nog geen 1% heeft afgewerkt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: F@h draaien onder windows vista

Ik kan het zo gauw niet terugvinden, maar was er laatst niet iets over een soort energiemanagement in Vista dat de hele computer na verloop van tijd op een laag pitje zette? Of ging dat over iets anders?

edit: Ik ben denk ik net zo slaperig als die computer van je:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=65552
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Ik kan het zo gauw niet terugvinden, maar was er laatst niet iets over een soort energiemanagement in Vista dat de hele computer na verloop van tijd op een laag pitje zette? Of ging dat over iets anders?
Made in Flanders zijn broer had zich een nieuwe pc aangeschaft en deze vouwde traag, of die onder Vista draait weet ik niet, de topic staat hier.

Folding @ Home staat ingesteld dat hij 100% van mijn CPU mag gebruiken, omdat ik werk met een Dual Core gebruikt hij er 1 voor 100% en de andere doet niks voor F@H. In het verleden was dit perfect, ik kon relatief snel vouwen en ik had ook de mogelijkheid om nog zware toepassingen te gebruiken zonder dat F@H vertraagde.

Edit: Je hebt hem ook al gevonden. Ik denk dat ik nog eens opnieuw ga installeren en eens ga heropstarten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Heb het eens opnieuw geinstalleerd en ben terug op snelheid (29s/frame gemiddeld). :D :D :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: F@h draaien onder windows vista

Heb het eens opnieuw geinstalleerd en ben terug op snelheid (29s/frame gemiddeld). :D :D :D
Kan natuurlijk ook dat je een heel andere WU hebt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: F@h draaien onder windows vista

Kan natuurlijk ook dat je een heel andere WU hebt?
Ja ik heb een andere WU maar vroeger maakte dat niet uit wat voor een WU ik had, mijn gemiddelde snelheid lag constant rond 29s/ frame. Ik mocht gamen, virusscans uitvoeren, ... die snelheid blijft ongeveer gelijk.

>Edit: het maakt mij niet zoveel wat er foutliep deze morgen, ik ben blij dat het momenteel werkt

Reageer