Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Hier wat nieuws van dit gek eilandje:

Het Ierse bedrijf Steorn zegt een product te hebben ontwikkeld dat gratis energie creeert, het word gedemonstreert morgen in het Kinetica museum in London.

The Irish company which claims to have designed a machine that creates energy from thin air is due to put the technology on display today.

Steorn claims its Orbo device uses the interaction of magnetic fields to generate a constant source of free and clean energy.

If true, the technology would defy the laws of physics.

It is currently being tested by 22 of the world's top scientists, who are expected to conclude their review sometime next year.

In the meantime, Steorn is putting the Orbo on display in London and on the Internet later today.

bron: http://www.breakingnews.ie/ireland/mhkfqlojgbcw/

http://www.engadget.com/2007/07/04/steorns...rated-tomorrow/

Wat we er van moeten geloven weet ik niet, flauwe actie om mensen naar het museum te lokken?

Berichten: 4.546

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Wat meer links en info erover hier: http://zapruder.nl/portal/artikel/free_ene...nschappers_uit/

Alleen Steorn doet wel iets verkeerd: ze selecteren de wetenschappers die hun technologie mogen onderzoeken. Waarom zouden ze dat doen? Ze hebben 5000 aanmeldingen gekregen, waarom laten ze niet al die 5000 kijken? Immers, als ze echt bewijs hebben voor hun technologie hoeven ze nergens bang voor te zijn.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 481

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Ik ben benieuwd wat er terecht van gaat komen, alhoewel iets in de trant van ''using the interaction of magnetic field'' achtige dingen meestal onzin blijken te zijn..
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Wie weet, maar volgens mij zal het wel weer een hoax zijn. Mocht het waar zijn dan is ons energieprobleem bij deze opgelost :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Als niet, dan gaat het tegen Twee natuurwetten.

De ene is dat energie niet uit niks gemaakt kan worden, de tweede is dat elke oplossing altijd meer problemen genereert.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Als niet, dan gaat het tegen Twee natuurwetten.
Je 2de natuurwet kan ik verifiëren ( :D ) maar het is niet omdat een natuurwet tot vandaag stand hield dat hij daarom correct is. De natuurwetten zijn wel vaker verandert doorheen de geschiedenis, ze zijn slechts een beschrijving van de natuur, wijzigingen om de natuur correcter te kunnen beschrijven kunnen dus altijd.

Anyway, het kan best zijn dat het aparaat 'ergens' energie uit haalt die reeds overal aanwezig is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Anyway, het kan best zijn dat het apparaat 'ergens' energie uit haalt die reeds overal aanwezig is.
Geinig, gaan we die energie massaal gebruiken en hebben we bijvoorbeeld over een paar jaar etmalen van 48 uur of zo.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Geinig, gaan we die energie massaal gebruiken en hebben we bijvoorbeeld over een paar jaar etmalen van 48 uur of zo.....


Dan geraken onze tijdsproblemen ook opgelost :D

Berichten: 481

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

de tweede is dat elke oplossing altijd meer problemen genereert.
Dus een enorme overvloed aan energie zou geen problemen genereren? :D
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Gewoon even afwachten. Als het echt wat is dan horen en zien we dat morgenavond in het journaal van 8 uur en de rest van de avond gaat het dan op alle televisiezenders nergens anders meer over.

Horen we er niks over dan was het dus de zoveelste poging om ons voor de gek te houden.

Berichten: 4.546

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

De ene is dat energie niet uit niks gemaakt kan worden
Is dat wel zo? We zouden alleen de bron van die energie niet kennen, dat wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk uit het niets (wat dat dan ook zou mogen zijn) komt. Zo ook de Big Bang, zo op het eerste gezicht komt die uit het niets, maar is dat wel zo? Zou het dus wel tegen die natuurwet ingaan?
Geinig, gaan we die energie massaal gebruiken en hebben we bijvoorbeeld over een paar jaar etmalen van 48 uur of zo.....
Ok dat snap ik niet :D Kan je dat uitleggen?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Geinig, gaan we die energie massaal gebruiken en hebben we bijvoorbeeld over een paar jaar etmalen van 48 uur of zo.....
Ok dat snap ik niet :D Kan je dat uitleggen?
De aarde heeft bewegings( rotatie-)energie, vergelijk het met een vliegwiel. Stel nou dat die Steorn-machine kans ziet daarvan gebruik te maken, dan kan het niet anders of de aarde moet langzamer en langzamer gaan draaien.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Waarschijnlijk moet je er toch op één of andere manier meer energie instoppen dan wat je eruit krijgt. Kan makkelijk dat de uitvinder dit over het hoofd gezien heeft. Er zijn een heleboel voorbeelden bekend van machines die gratis energie lijken te maken.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Ik ga gauw aandelen Steorn lenen en verkopen!
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: Gratis energie wordt morgen gedemonstreerd

Meer informatie over dit bedrijf op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Steorn
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Reageer