Asymptote

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 116

Asymptote

Heeft iemand ervaring met het programma Asymptote? Op de site staat vermeld dat zij de standaard zijn voor het maken van figuren. Is dit effectief zo? Is het de moeite om dit programma te installeren of bestaat er een veel handiger alternatief?

Link: http://asymptote.sourceforge.net/

Berichten: 407

Re: Asymptote

Dat is een beetje afhankelijk van watvoor figuren je bedoelt, en hoe je deze figuren het liefste tekent.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Asymptote

De vraag is of er een handier 'gratis' alternatief is.

Veel van deze rekeningen kun je bijvoorbeeld maken met mathematica, matlab of mathcad icm paint of zoiets.

Als je dat niet hebt dan word het al snel moeilijker.

Echter hebben meeste mensen die dit soort tekeningen zouden willen maken wel zo'n wiskundig pakket.

Gebruikersavatar
Berichten: 116

Re: Asymptote

Ik ben niet direct opzoek naar een wiskundig pakket maar eerder iets waarin je allerhande technische tekeningen kan maken. Denk maar aan bepaalde mechanische constructies. De auteurs van verschillende boeken moeten hun figuren toch met één of ander softwarepakket ontworpen hebben.

Berichten: 407

Re: Asymptote

Ik gebruik voor mijn technische tekeningen Inventor,

(dit zijn natuurlijk dan altijd 3D tekeningen en het paket is zeker niet gratis. )
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 2

Re: Asymptote

Ik gebruik de programmeertaal Asymptote al een dik jaar ongeveer. Het is inderdaad een goed

programma om (technische) tekeningen te maken en de kwaliteit is onberispelijk.

Echter, voor vele en moeilijkere wiskundige berekeningen is een wiskundig software pakket inderdaad beter aangewezen.

Voor de technische tekeningen kan je het pakket CAD gebruiken zoals je kan terugvinden in de handleiding bij Asymptote

Reageer