Springen naar inhoud

Personal air and land vehicle


  • Log in om te kunnen reageren

#1

airlift

    airlift


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2007 - 21:52

Tijdens de test, vreemde curve in het vermogensverloop van de gemodificeerde pulse jet.
Dit wordt vermoedelijk veroorzaakt door de centrifugaalkracht, en dan met name in de brandstofleiding.
Het oorspronkelijke ontwerp van deze motor is van Daniel van der Wilt maar ook hij kon in de eerste instantie geen andere oorzaak bedenken, hij verblijft momenteel op de nl antillen en kan pas volgende week in het lab zijn.
Statisch een mooie lineaire vermogenscurve overigens.
Voorlopig zullen we de pitch van de rotorbladen iets wijzigen om buiten probleemzone voor wat betreft de rotatiefrequentie te blijven.
Temperatuur flink lager tijdens de dynamische test, dit uiteraard veroorzaakt door de langsstromende lucht.
De volgende testversie zal worden voorzien van een vrijloopkoppeling op de rotorkop teneinde de luchtweerstand tijdens de autorotatiefase te verlagen.
Planning eerste bemande testvlucht medio augustus.
Keep in touch!

http://www.zibb.nl/B...ontentid=210708

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2


  • Gast

Geplaatst op 07 juli 2007 - 22:05

F = mv^2/r

F = kracht in N
m = massa in kg
v = baansnelheid in m/s
r = straal in m

Roterende brandstofkoppeling misschien lek tijdens onderdruk veroorzaakt door rotatie? ("valse"lucht/remluchteffect)?
Betreft hier nl een standaard keerring!
Groet van Peter

#3

High-Voltage

    High-Voltage


  • >250 berichten
  • 384 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2007 - 23:06

Wat is het doel van het topic?

#4


  • Gast

Geplaatst op 07 juli 2007 - 23:10

Hi Daniel,
Congratulations with your great project! How's life at Bonaire?
I'd like to share some info regarding the VII blades you currently using.
Chordwise imbalances on any rotor blade will result in higher collective and cyclic loads for helicopters and higher cyclic loads for gyros. It may also result in rotor blade flutter, this condition is particularly noticeable with helicopters at high speed. Gyros are not as susceptible because of their usually lower airspeeds, lower disk loading and fixed collective pitch resulting in high torsional blade stiffness. Blade attachment to the hub is another very important item. This is best accomplished by looking at what others have successfully done or contacting someone with experience in the design of rotor hubs. The VII blades have been successfully used in a number of flight projects that range from gyros to flying platforms. Ed Alderfer flies his Air Command gyro with a set of asymmetric airfoil 8” blades with great success. He has written an article, “Evaluation Report: The New All-Aluminum Extruded Rotor” (Rotorcraft, May 1997), that is recommended reading for those using the VII blade for gyros. In Australia, Ric Hutchins of Ric's Rotors has made a very rugged and good flying rotor system with the 8” VII blade (Rotorcraft, October 1997). Ben Showers flies a symmetrical VII rotor blade on his Skytwister (Rotorcraft, October 1995) helicopter while the Eagle-Perch counter-rotating helicopters use the 4 3/4” chord asymmetric airfoil. The PAM Group also uses the counterrotating rotor system but with the large 8” chord symmetric airfoil. These blades turn at approximately 1250 RPM and provide a combined thrust of approximately 1000 pounds.
Hope this info can get you on the right track regarding your pitch adjustment.

Greetings.........Martien

#5


  • Gast

Geplaatst op 07 juli 2007 - 23:14

Doel topic: delen van informatie, hopelijk meer mensen online die steentje bij kunnen dragen.

#6

Ruben01

    Ruben01


  • >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2007 - 08:18

Doel topic: delen van informatie, hopelijk meer mensen online die steentje bij kunnen dragen.


Ik denk dat je voor informatie best wat kan rondneuzen op google.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

#7

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juli 2007 - 11:55

Als je een pulse-jet hebt, en een rotor, waarom zouden die elkaar beinvloeden?

Ik ben even gaan zoeken en ben op deze website uitgekomen: www.pal-v.com

Is dit waar het over gaat? Referenties zijn natuurlijk altijd belangrijk, ook al ben je onderdeel van het project. Dat zien investeerders ook graag.

Hier is trouwens een nederlands filmpje te bekijken:
http://www.pal-v.com...i...Movies&id=1

Leuk concept.

#8

High-Voltage

    High-Voltage


  • >250 berichten
  • 384 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2007 - 12:10

Hier is trouwens een nederlands filmpje te bekijken:
http://www.pal-v.com...i...Movies&id=1

Leuk concept.

Lol, file op honderd meter, even de wieken uitklappen en erover vliegen pi.gif

#9

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juli 2007 - 12:21

Vliegen over Nederland is geen probleem, het is het landen en opstijgen dat moeilijk is. Vind maar eens een goede plaats waar je mag landen...

#10


  • Gast

Geplaatst op 08 juli 2007 - 15:43

Nee, het betreft hier geen topic over de PALV , staat er een beetje ongelukkig inderdaad, gaat over nieuwe methode van aandrijving tbv rotor.
Nl. dmv pulse jet techniek, het is dan ook eigenlijk alleen een autogyro wanneer de motor geen thrust levert.
Anders is het eigenlijk een helicopter maar dan zijn de reactiekrachten op de airfoil geelimineerd.
Binnenkort filmpje on topic





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures