Legio v alaudae: romeins re-enactment

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Legio v alaudae: romeins re-enactment

Mag ik mij even voorstellen? Mijn naam is Marleen, ik ben woonachtig te Antwerpen, en werk als docent klassieke talen in Bergen op Zoom. Samen met twee collega's en mijn echtgenoot ben ik de oprichter van Legio V Alaudae ( www.alaudae.eu ).

Wij zijn een jonge Romeinse re-enactment groep, opgericht in april 2007. Ons doel is het recreëren van het Romeinse militaire en civiele leven voor publieke demonstraties, historische en educatieve evenementen, en levende geschiedenis. We hebben daarbij specifiek gekozen voor de vroege keizertijd, meerbepaald de periode 9-40 n. Chr. Onze achtergrond is gebaseerd op een historisch legioen, alsook alle wapens en gebruiksvoorwerpen zijn gebaseerd op archeologische vondsten, en voor het grootste deel gereconstrueerd door de leden zelf. Onze groep demonstreert uitrusting, wapens, tactieken, en vele andere aspecten van het Romeinse militaire leven. Daarnaast is er nog een civiele afdeling, die zich bezighoudt met allerhande activiteiten en ambachten uit het dagelijks leven van de Romeinen.

Wij hebben leden zowel uit Vlaanderen als Nederland.

De reden voor dit bericht is in feite tweeledig.

- Aan de ene kant zijn wij nog op zoek naar enthousiaste leden. Om dit bericht niet te lang te maken, zal ik hier niet uitwijden over welke de vereisten precies zijn en dergelijke. Mensen die geïnteresseerd zijn, kunnen alle nodige informatie vinden op onze website. Alle leeftijden zijn welkom, ook families.

- Aan de andere kant wou ik ook even bekend maken dat wij vanaf 2008 zullen beginnen met presentaties geven. Dit zal gebeuren op historische evenementen en musea, maar het kan ook in scholen. Wij kunnen optreden met ons legioen, of lezingen en presentaties geven over verschillende onderwerpen.

Voor meer informatie kan u ons altijd contacteren op een van de volgende e-mailadressen: xxxxxxxxxx

edit mod (Lala): emailadressen zijn niet toegestaan. Gelieve voor berichten als deze u in het vervolg eerst te richten naar het beheer of 1 van de moderatoren. Dit is namelijk nogal reclamerig, maar desondanks wel boeiend. Daarom laat ik het ook staan.

Reageer