Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3.165

Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

Ik weet dat dit een bekend probleem is maar wat is nu de oorzaak? Ik heb nu 2 keer achter elkaar gehad dat het lampje van de monitor oranje bleef bij het deactiveren van de standby.

Het irritante is dat het niet te verhelpen is met de monitor uit te zetten en terug aan te zetten, ik moet dan de pc afsluiten en opnieuw opstarten. Kan dat eigenlijk kwaad als je de computer moet uitzetten zonder Windows eerst af te sluiten?

Het lijkt er op dat het probleem één of andere bug in Windows is aangezien het duidelijk niet aan mijn monitor ligt.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 2.746

Re: Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

ik heb dat ook al gehad.

het is je pc die geen data meer doorzendt naar je scherm. op het moment zelf niets aan te doen natuurlijk.

of je voorzorgsmaatregelen kan nemen weet ik niet.

lang leve windows pi.gif

Berichten: 388

Re: Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

albert davinci schreef:Ik weet dat dit een bekend probleem is maar wat is nu de oorzaak? Ik heb nu 2 keer achter elkaar gehad dat het lampje van de monitor oranje bleef bij het deactiveren van de standby.

Het irritante is dat het niet te verhelpen is met de monitor uit te zetten en terug aan te zetten, ik moet dan de pc afsluiten en opnieuw opstarten. Kan dat eigenlijk kwaad als je de computer moet uitzetten zonder Windows eerst af te sluiten?

Het lijkt er op dat het probleem één of andere bug in Windows is aangezien het duidelijk niet aan mijn monitor ligt.
Welk OS? Hoe oud is de machine? Enkel een grafische kaart of ook nog een onboard kaartje of enkel een onboard kaartje? Gebruik je een LCD of CRT? Welke video interface gebruik je?

Wat betreft dat afsluiten, als je over XP beschikt kan je instellen bij energie beheer dat als je de startknop indrukt, hij ook afsluit. Dus geen gezever meer met start --> afsluiten, gewoon even de aan/uit knop indrukken en hij sluit zichzelf af. Wel even opletten, dit mag niet verward worden met het lang inhouden van deze knop. Als je deze lang inhoudt valt het mobo gewoon uit zonder Windows af te sluiten. Op zich kan er niet zoveel mis gaan als je Windows niet correct afsluit, je geopende documenten zijn uiteraard niet opgeslagen en sommige settings worden niet meer opgeslagen, maar voor de rest... In de tijd van Win98 werd daar enorm veel heisa rond gemaakt, tegenwoordig bij XP merk je er niets meer van als je gewoon de stekker uittrekt of hem volledig afsluit.

Ik moet zeggen mijn PC staat meer in standby dan dat hij aan staat en ik ben dit probleem nog nooit tegengekomen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

Ik heb wel ooit dat hij uit de standby in de screensaver geraakt. Dus dan lijkt hij dat hij terug opstart, maar vervalt in de power-management optie dat de monitor uit gaat na verloop van tijd.

Ik stel voor dat je dat verandert. Dus als je gebruik maakt van standby, je de power-management optie onder screen-saver niet activeerd.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

Ik heb dat probleem in het verleden ook relgelmatig gehad, met mijn vorige rammelkast. Tot op de dag van vandaag weet ik nog niet precies waar het aan gelegen heeft, al heb ik wel het vermoeden dat het aan mijn onboard videokaart lag. Ik weet alleen niet meer welk type of merk dat was.

Het was alleen bij het opstarten, niet bij slaapstand, sceensaver of dat soort zaken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

Het is een bug in windows xp en reeds opgelost dmv updates. Dus ik vermoed dat albert davinci z'n windows eens moet updaten :D (ik heb het vroeger ook een paar keer gehad pi.gif )

Berichten: 3.165

Re: Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

Mijn XP is tot zo'n half jaar geleden geupdate, op dat moment heb ik het afgezet omdat Windows spyware wilde installeren (iets met authenticatie + blokkeren 'niet-legale' Windowsprogramma's , software waar ik niet om vraag) pi.gif .
Welk OS? Hoe oud is de machine? Enkel een grafische kaart of ook nog een onboard kaartje of enkel een onboard kaartje? Gebruik je een LCD of CRT? Welke video interface gebruik je?
Dell van zo'n 4-5 jaar oud, geen onboard kaart, ouderwetse CRT.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Monitors die niet meer aangaan wanneer de computer uit standby terug actief wordt

Ik heb overigens SP2 nog geïnstalleerd. Cycloon, zou die bug moeten zijn gefixed met SP2?


Geen idee meer wanneer hij juist gefixed is geweest, ik weet enkel dat dit ooit gefixed is geweest in een update. En er is helemaal niks met die windows validation te installeren. Het wordt goed in de gaten gehouden door andere software fabrikanten en door fabrikanten van veiligheidssoftware. Windows Genuine Advantage controleert enkel of je window legaal is, is dit niet zo dan krijg je enkel een waarschuwing te zien maar je kan hem nog steeds verder gebruiken. Voor de rest doet dat stukje software totaal niks!

Reageer