Afbeeldingen dierlijke anatomie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

Afbeeldingen dierlijke anatomie

Ik ga binnenkort eens met mijn vriendin een dissectie uitvoeren en zou graag hiervoor enkele prenten willen waarop spijsverterings-, urogenitaal stelsel en eventueel ook bloedvaten op te vinden zijn. Welk dier weet ik nog niet (misschien een konijn maar staat nog zeker niet vast).

En hebben jullie soms een idee waar ik zulke dieren eventueel kan krijgen? Ik was aan de vishandel aan het denken voor bv. een hondshaai of andere zwemmende diertjes maar voor zoogdieren en vogels heb ik niet direct een gedacht (buiten een konijn van de grootvader gaan halen pi.gif ).

Alvast bedankt.
[center]Campinaria.be[/center]

Berichten: 100

Re: Afbeeldingen dierlijke anatomie

Een hondshaai is idd gemakkelijk te vindne en zeer interessant om open te snijden.

maar een konijn doden en open snijden zomaar voor de fun vind ik erover, sorry.

ik moet zelf ook veel dissecties uitvoeren en wij proberen altijd zo weinig mogelijk dieren te doden..

Als je het echt wil doen, neem dan een dood dier dat je op de weg vind?

dode vogels zijn er in overvloed op dit moment..

Re: Afbeeldingen dierlijke anatomie

maar een konijn doden en open snijden zomaar voor de fun vind ik erover, sorry.
Daarom dat ik het liever aankoop. Bij de grootvader gaat er van tijd tot tijd ook eentje dood (zoals een week geleden) maar hadden toen helaas geen tijd. Zelf iets doden zou ik niet over mijn hart kunnen krijgen dus die optie is dus onbestaande.

Voor "road kill" hou ik mijn ogen ook open maar zie helaas niet liggen (tenzij volledig plat of in gevorderde staat van ontbinding).

Berichten: 8.614

Re: Afbeeldingen dierlijke anatomie

Misschien heb je hier iets aan?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 10

Re: Afbeeldingen dierlijke anatomie

Bedankt :D . Ik heb mijn cursussen van afgelopen semester nog eens volledig nagekeken en heb nu ook afbeeldingen van een muis, hondshaai en kat.

Andere dieren zijn uiteraard nog steeds welkom.
[center]Campinaria.be[/center]

Reageer