Springen naar inhoud

Ov-kaart

• Log in om te kunnen reageren

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juli 2007 - 14:35

Ik heb even rond gekeken op de site van ib-groep, maar ik kon niet de datum vinden vanaf wanneer mijn ov-studentenkaart niet meer geldig is.
Dus in welke periode kan ik niet meer gratis rijzen? (ik denk dat het tot 1 september niet geldig is, maar vanaf wanneer?)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 juli 2007 - 14:38

Tot vorig jaar (mijn laatste studiejaar, daarna weet ik het niet meer) stond dat altijd op de achterkant van je OV kaart. Het staat me bij dat van 16 juli t/m 16 augustus de OV-kaart niet geldt. Als je stopt met studeren en je school schrijft je uit per de laatste dag van het schooljaar (=31 augustus) dan moet je da kaart binnen 5 dagen inleveren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juli 2007 - 14:45

Ja, klopt. Nu je het zegt herinner ik het me weer. 16 juli t/m 16 augsutus was het.
Ik zie het NU ook achter mijn ov-kaart staan.
Helemaal bovenaan: Vrij reizen: van maandag 4:00 tot zaterdag 4:00 (behalve van 16 juli 4:00 tot 16 augustus 4:00 en op feestdagen)
:D :D
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 juli 2007 - 15:17

Ja, dat is maandag al :D
Ik moet volgende week toch nog een paar keer op en neer voor hospiteeravonden (ik moet mijn kamer uit) dus dat wordt weer betalen...
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 juli 2007 - 15:37

och, je krijgt nog wel 40% korting, dus dat scheelt toch. :D
- Jimi Hendrix -

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 juli 2007 - 01:00

Ik moet nog 2 weken stagelopen op de universiteit.....goddank betaalt mijn begeleidster de reiskosten (uit eigen zak!).
Appareo decet nihil munditia?

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 juli 2007 - 13:36

Mogen alle Nederlandse studenten gratis reizen, of hoe zit dat? Wat is een ov-kaart?

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 juli 2007 - 13:51

Als student in Nederland krijg je een OV-studentenkaart. OV staat voor Openbaar Vervoer. Met die kaart kun je geheel gratis met het openbaar vervoer (trein, tram, bus, geen taxi) door heel Nederland reizen. Er zijn twee kaarten: Week-OV en Weekend-OV. Met de week-OV kun je meen ik vanaf maandagochtend 04:00 uur tot zaterdagochtend 01:00 (aka vrijdagavond heel laat) gratis reizen en krijg je op de andere momenten 40% korting. Met Weekend-OV is het vanaf vrijdagavond tot maandagochtend gratis, maar die tijden weet ik niet precies meer. Daarnaast ook geldig bij feestdagen en je krijgt weer korting op de andere momenten.
- Jimi Hendrix -

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 juli 2007 - 10:13

Als student in Nederland krijg je een OV-studentenkaart. OV staat voor Openbaar Vervoer. Met die kaart kun je geheel gratis met het openbaar vervoer (trein, tram, bus, geen taxi) door heel Nederland reizen. Er zijn twee kaarten: Week-OV en Weekend-OV. Met de week-OV kun je meen ik vanaf maandagochtend 04:00 uur tot zaterdagochtend 01:00 (aka vrijdagavond heel laat) gratis reizen en krijg je op de andere momenten 40% korting. Met Weekend-OV is het vanaf vrijdagavond tot maandagochtend gratis, maar die tijden weet ik niet precies meer. Daarnaast ook geldig bij feestdagen en je krijgt weer korting op de andere momenten.

Amai, dat krijgen wij in België allemaal niet. Wij mogen alles zelf betalen: trein, tram, bus.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 juli 2007 - 10:22

Mijn medeleven heb.....zeker nu ik weer weet hoe dat is, betalen voor het OV.
Was de ov-studentenkaart trouwens niet een een idee van wijlen Pim Fortuyn? Nou had ik helemaal niks op met de politiek van die man, maar dit is toch wel een heeel goed idee geweest. Kun je nagaan hoe gaaf het was toen er nog een volledige ov-kaart bestond: voor de hele week, altijd, feestdagen uitgezonderd geloof ik. Helaas ben ik te jong om dat meegemaakt te hebben. pi.gif

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 juli 2007 - 11:17

Mijn medeleven heb.....zeker nu ik weer weet hoe dat is, betalen voor het OV.

Tikkie van het topic af, maar jij bent toch nog steeds student? Waar is je OV dan gebleven? Ook al zou je stufi op zijn, dan nog kun je een zogenaamde "nullening" vragen bij de IBG. Dat heb ik in mijn laatste jaar ook gedaan: Een lening afgesloten voor € 0,- per maand. Ik krijg dus niets op mijn rekening gestort, maar behoud wel een OV kaart. De OV kaart valt onder de prestatiebeurs, op het moment dat ik mijn opleiding afrondde werd de schuld die ik met de OV kaart heb opgebouwd ook vrolijk kwijtgescholden.
- Jimi Hendrix -

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 juli 2007 - 11:26

omdat het tussen 16 juli en 16 augustus is;). Nou hoef ik nog maar 60% van de normale prijs te betalen, maar dat vind ik al veel geld, eigenlijk. Die nullening heb ik meer van gehoord, maar is niet op mij van toepassing.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 juli 2007 - 14:06

Op die fiets. pi.gif
Tja, ik ga nu 2x in de week met de trein vanuit Tilburg naar Dordrecht (gaat in de spits sneller dan met de auto) en dat kost me voor een retourtje € 14,70. En dat is nog goedkoper dan met de auto ook, dat zou me exclusief parkeergeld € 20,16 kosten (uitgaande van 2 x 63km x € 0,16) en dan heb ik nog een erg goedkope auto ook. Aangezien ikzelf vlakbij een station woon, slechts 1x hoef over te stappen (4 min tussen aankomst en vertrek aansluitende trein) en de plaats van bestemming op 5 minuten lopen van station Dordrecht ligt ga ik dus maar wat graag met de trein.
- Jimi Hendrix -

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 juli 2007 - 14:27

Amai, dat krijgen wij in België allemaal niet. Wij mogen alles zelf betalen: trein, tram, bus.

Inderdaad, hier in Leuven is het wel zo dat iedere student van de KUL een gratis buspasje krijgt aan het begin van elk studiejaar om te reizen in Leuven en de omliggende steden. Verder niets.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 2404 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 juli 2007 - 14:53

Was de ov-studentenkaart trouwens niet een een idee van wijlen Pim Fortuyn?

Dat lijkt me niet, het idee van de OV-studentenkaart is al bijna antiek te noemen, de populariteit van Pim Fortuijn gaat net zes jaar terug.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Vacatures