Terugkaatsing van licht op spiegels

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten
Berichten: 609

Terugkaatsing van licht op spiegels

Hallo iedereen

Ik heb een probleem ik heb het vraagstukje goed gelezen alle gegevens eruit gehaald die relevant moeten zijn. Ik heb er een tekening van gemaakt maar nu is het probleem het volgende hoe begin ik met het het tekenen van de drie bijzondere stralen (die ken ik wel) maar hoe start ik daarmee als je 2 speigels hebt want geen idee hoe je daarmee start.

Dit is de opgave + oplossing

==================

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand mij hier op weg helpen hoe je die stralen tekent of hoe je begint met welke spiegel en is mijn probleem goed geformuleerd in de schets

Kan men dit wiskundig oplossen met de lenzenmaker formule of moet je twee vergelijkingen met 2 onbekenden opstellen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Terugkaatsing van licht op spiegels

Ik heb geen zin om in ....tig verschillende topics met in wezen hetzelfde probleem bezig te zijn.

Zie je andere topic, daar vind je een applet die dat redelijk netjes en begrijpelijk doet.

Probeer nou eerst maar eens die stralendiagrammen te begrijpen, en dan de relatie tussen je stralendiagrammen en die spiegelformules, de plussen en minnen die erbij horen etc.

En ga dan pas die spiegelformules eens toepassen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Terugkaatsing van licht op spiegels

Stef31, Jan heeft gelijk. Het heeft weinig zin opgave na opgave te plaatsen als je niet eerst begrijpt wat je aan het doen bent. Als je de moeite en de tijd neemt om van elk type opgave volledig te begrijpen wat je doet, dan zou je niet bij elke oefening terug op dezelfde problemen stoten.

Wanneer iemand je aan het helpen is, moet je dat aandachtig volgen in plaats van af te komen met een volgende vraag. Lees ook grondiger de opgave en de hulp van anderen, je stelt dezelfde vraag soms meerdere keren, ook al is die al beantwoord. Ga maar eerst verder in de andere topic over spiegels.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gesloten