Springen naar inhoud

Wind en fietsdynamo

• Log in om te kunnen reageren

huihey

huihey

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juli 2007 - 12:42

Wij wonen in een nieuwbouwwijk en (als gevolg daarvan ?) is het erg winderig rondom ons huis.
Ik vraag mij nu af of het mogelijk is om m.b.v. de vrijwel altijd blazende wind en een (fiets)dynamo zelf elektriciteit op te wekken.
Helaas ben ik nauwelijks technisch onderlegd, maar ik zou me voor kunnen stellen dat je een (fiets)dynamo kunt laten draaien door er een windmolen-achtige constructie aan te bevestigen.
Hierdoor zou stroom kunnen worden opgewekt waar ik iets mee zou kunnen doen.
Kan iemand mij OF uit de droom helpen OF mij adviseren wat ik precies hoe moet doen ?
Alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 16 juli 2007 - 14:27

Als je aan de dynamo een ventilator zet , dan gaat de dynamo draaien ,en krijg je 6 Volt . Je kan hiet een lampje van 6 Volt op laten branden.

huihey

huihey

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juli 2007 - 14:42

Ik begrijp dat ik m.b.v. een dynamo een lampje kan laten branden pi.gif .
Het gaat mij echter om meer structurele energie die ik zinvol kan inzetten, bijv. opslaan in een accu en 's nachts gebruiken voor tuinverlichting of ( :D ) in het huishouden gebruiken.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 juli 2007 - 17:21

dan trek de beurs maar open. Hoe groter de dynamo, hoe duurder.

Er is vaak geoppert om de wind in grote steden te gebruiken, nu waait het daar minder als op zee, maar word de wind door de hoge gebouwen gesluist en waait het op bepaalde gebieden dus heel erg hard. (ik had dat altijd als je onder het spoor fietst daar bij de Philips klokketoren.)

Laatst had ik een leuke DYI projectje gezien op engadget, even kijken of ik het nog kan vinden.
check deze maar eens out: http://www.engadget....usehold-energy/

Deze is pretty darn cool aswell: http://www.windside.com/

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures