Springen naar inhoud

De ander, het bestaan

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2007 - 13:57

Bij het lezen van een topic stelde ik me volgende vraag.

Hoe kan je bewijzen of met zekerheid weten dat de ander bestaat ,dat iets bestaat?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2007 - 14:13

Als ik bv: Een boek neerpen waarin ik een wereld beschrijf .Perfect beschrijf, elk detail dat ik gebruik om mijn eigen wereld te beschrijven : zoals kleuren, geuren;gevoelens alles zelfs tot het niveau van het sub atomaire. Kortom ik heb een imaginaire wereld gecreerd waarin geen enkele contradictie bestaat. En vervolgens zet ik er 2 personen in die geheel werken zoals mijn wereld beschreven is . Echter voeg ik er 1 ding aan toe, zij werken niet meteen volgens deze wetten. Zij hebben een bijzondere gave zij hebben een bewust zijn .Dit bewust zijn is weliswaar fout omdat zij niet echt kunnen denken. Maar toch laat ik hen denken dat ze kunnen denken.

Mijn vraag is heb ik nu iets gecreerd dat echt bestaat. In die zin van bestaan zoals wij de onze ervaren.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 juli 2007 - 14:54

Hoe kan je bewijzen of met zekerheid weten dat de ander bestaat ,dat iets bestaat?

Is alles een illusie?
Wanneer bestaat iets?
Wat is de realiteit?

Mijn vraag is heb ik nu iets gecreerd dat echt bestaat. In die zin van bestaan zoals wij de onze ervaren.

Kan de menselijke geest een virtuele realiteit scheppen?
De man die denkt dat hij verzonnen is door anderen

Met de zoekfunctie zal je vast nog meer onderwerpen vinden die in de lijn van jouw vraag liggen.
Bij uitbreiding is er ook nog de discussie over het "Cogito ergo sum".

-slotje-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures