Vraag over 4 dingen

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 156

Vraag over 4 dingen

Ik heb even zitten rondkijken, en er zijn een aantal dingen die ik niet kan plaatsen.


Hoe kan ik zien of er een nieuw antwoord op een topic is? In mijn andere forum komt er een rood stipje voor te staan, maar wat gebeurd er bij dit forum?


In het profiel staat een stukje over commentaar. Waar is dit voor, en waar wordt het voor gebruikt?


Tevens staat er ook een stukje in het profiel over waarschuwing. Waar is dat voor?


En er staat, voor de 3e maal, een stukje in het profiel over vrienden. Wat houdt dat in?


Alvast bedankt

Berichten: 8.614

Re: Vraag over 4 dingen

Hoe kan ik zien of er een nieuw antwoord op een topic is? In mijn andere forum komt er een rood stipje voor te staan, maar wat gebeurd er bij dit forum?
Dan wordt het icoontje voor het bericht oranje (kijk ook naar de legende onderaan elke pagina voor de betekenis van dergelijke icoontjes).

Latinitas schreef:In het profiel staat een stukje over commentaar. Waar is dit voor, en waar wordt het voor gebruikt?


Tevens staat er ook een stukje in het profiel over waarschuwing. Waar is dat voor?


En er staat, voor de 3e maal, een stukje in het profiel over vrienden. Wat houdt dat in?
Ik heb die dingen nooit gebruikt, maar het lijkt me dat hun nut redelijk evident is.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vraag over 4 dingen

Hoe kan ik zien of er een nieuw antwoord op een topic is? In mijn andere forum komt er een rood stipje voor te staan, maar wat gebeurd er bij dit forum?
Het forum dat de nieuwe post bevat, krijgt in de index het icoon:


Afbeelding in plaats van Afbeelding


Op dezelfde manier wordt het icoontje Afbeelding voor de topic ook oranje. Er verschijnt ook een knopje Afbeelding vlak voor de titel, waarmee je naar de laatste ongelezen post in die topic springt.

In het profiel staat een stukje over commentaar. Waar is dit voor, en waar wordt het voor gebruikt?
Andere gebruikers die je profiel bezoeken, kunnen daar een bericht achterlaten.

Tevens staat er ook een stukje in het profiel over waarschuwing. Waar is dat voor?
Gebruikers kunnen door moderatoren gewaarschuwd worden bij overtreding van de regels of ander wangedrag.

En er staat, voor de 3e maal, een stukje in het profiel over vrienden. Wat houdt dat in?
Wat er precies de bedoeling van is, weet ik niet, maar je kan "vrienden" toevoegen aan je lijst.

Je kan er eventueel mee aangeven welke medeposters je als (goede) vriend/kennis beschouwt.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Vraag over 4 dingen

Bedankt pi.gif . Toevallig zijn bij mij alle knopjes oranje, althans bijna allemaal. Hoe kan ik dat weer goed krijgen? Moet ik dan alles openen 8-) ? En..., bij waarschuwingen staan ook van die blokjes met een percentage erachter. Hoe zit dat?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vraag over 4 dingen

Als een icoon van een forum in de index oranje is, kan je erop klikken om aan te geven dat je dat forum volledig als "gelezen" beschouwt. Wanneer je in een forum zit, kan je dat ook via (bovenaan) "Forum Opties" < "Markeer forum als gelezen en keer terug naar de forum index".


Om alle topics (van alle fora) in één keer te markeren als "gelezen", is er onder het forum (in de index-weergave) een optie "Markeer alle berichten als gelezen", daarmee gaan alle lampjes uit... pi.gif
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Vraag over 4 dingen

Danke schön pi.gif , het is gelukt.


Is het ook mogelijk om een sig en een avatar te maken? Ik wil graag als sig: sum quod eris, eram quod es. Of is dat een mogelijkheid die afhankelijk is van het aantal posts. Zoiets had ik namelijk elders al eerder gelezen.


En onder het aantal berichten zie ik een aantal blokjes met 0% erachter. Waar is dat voor?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vraag over 4 dingen

Is het ook mogelijk om een sig en een avatar te maken? Ik wil graag als sig: sum quod eris, eram quod es. Of is dat een mogelijkheid die afhankelijk is van het aantal posts. Zoiets had ik namelijk elders al eerder gelezen.
Dat kan je vinden bij je
En onder het aantal berichten zie ik een aantal blokjes met 0% erachter. Waar is dat voor?
Dat is je waarschuwingsniveau (0% is goed... pi.gif )
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Vraag over 4 dingen

Bedankt pi.gif , maar wat zijn dan pb's met attachment? En hoe zit het precies met die waarschuwingen 8-) ?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vraag over 4 dingen

Een attachment is een bijlage, bij een pb of een post. Je kan bvb een afbeelding uploaden.

Voor meer informatie over die waarschuwingen, kan je deze topic eens nalezen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Vraag over 4 dingen

Het is niet de bedoeling vraag na vraag te gaan stellen in hetzelfde topic. Bovenaan in dit forum kan je ook al lezen dat het de bedoeling is dat je iedere vraag in een apart topic zet (maar liefst nadat je eerst hebt gezocht of er niet al een soortgelijke vraag eerder is beantwoord).


Op deze manier willen we antwoorden makkelijker vindbaar houden in de toekomst.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gesloten