Wat is het gevaarlijkste virus?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 69

Wat is het gevaarlijkste virus?

Wat is het gevaarlijkste virus ooit voor de mens?

Wat is de gevaarlijkste bacterie voor de mens?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Bacterie zou ik ni weten maar het gevaarlijkste virus is volgens mij het ebola-virus. De overlevingskans is echt miniem.

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Er overlijden per jaar meer mensen door het griepvirus dan het ebolavirus. Dus..

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Ja maar de kans dat je ebolaa-besmetting overleeft is veel kleiner als griep

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Ja maar de kans dat je ebolaa-besmetting overleeft is veel kleiner als griep


En dan kom je dus bij het punt 'wat is de definitie van een gevaarlijk virus'. Is dat er een die veel slachtoffers maakt of die met de kleinste overlevingskans. In het tweede geval lijkt me AIDS ook een kandidaat.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

En dan kom je dus bij het punt 'wat is de definitie van een gevaarlijk virus'. Is dat er een die veel slachtoffers maakt of die met de kleinste overlevingskans. In het tweede geval lijkt me AIDS ook een kandidaat.


Die vraag stelde ik me dus ook, en volgens mij is de overlevingskans bij AIDS 0% vermits dit nog niet te genezen is, alleen kan je je wel zogoed als 100% tegen AIDS beschermen, dus ...

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

zoals aarg zei heeft ie toch gelijk denk ik, de kans dat je met ebola in contact komt is veel minder dan de beruchte griep virus, maar wat dan met de bacteriën,

is het anthrax de meest gevaarlijke, favorietje van de terrorist denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Het gevaarlijkste virus, is een virus zoals aids maar dat zich in de lucht kan verplaatsen en zo andere personen kan besmetten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

volgens mij is de overlevingskans bij AIDS 0%
Dat is niet zo.

Een deel van de dragers van het virus heeft er geen last van, de meeste andere mensen kunnen met chronisch medicijngebruik een redelijk normaal leven leiden. Mensen die geen toegang tot deze medicijnen hebben of bij wie de medicatie onvoldoende aanslaat hebben nog wel pech.

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

de reden waarom sommige mensen geen last hebben van de aids virus is omdat ze warschijnlijk de B-14 gen hebben dat ontwikkeld was door de lichaam om ( in europa) niet dood te gaan aan de pest (nakomelingen van deze mensen), maar het werkt dus ook tegen aids omdat die hetzelfde manier gebruikt om diegene ziek te maken, namelijk de witte bloedcel ingaan en het zo naar de centrale plek in de lichaam te gaan waar witte bloedcellen worden gemaakt en die uit te schakelen zodat je volkomen hulpeloos bent tegen de virus

als voor de gevaarlijkste bacterie is denk ik anthrax :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

De vleesetende bacterie is ook heel lekker.

Voordat je echt antwoord kan gaan geven moet je je eerst afvragen wat de definitie van 'meest gevaarlijk' is. Zonder deze info kan je niets.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Bedoel je:

1 - De meest besmettelijke; of

2 - Degene met de kleinste overlevingskans na besmetting; of

3 - Degene die jaarlijks de meeste slachtoffers maakt (dood of ziek?); of

4 - Degene die bij een epidemie de meeste doden veroorzaakt; of

5 - Degene met de naarste ziekteverschijnselen; of

6 - Degene waarbij het grootste risico is dat er een epidemie van komt?

Voor 2 en 5: hondsdolheid is heel naar (virus, denk ik?), ebola, aids als je in de derde wereld leeft.

Voor 2, 4 en 5: de builenpest. Op dit moment niet meer zo relevant. Ook van toepassing op veel beestjes die de ontdekkers naar Amerika brachten.

Voor 6 en 1: zou je (vogel)griep of anthrax kunnen zeggen.

Voor 3: malaria, dacht ik.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 116

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Influenza is potentieel het meest gevaarlijke virus voor de mens. Er is geen enkel virus dat zoveel mensen kan infecteren; transport door de lucht. Hierdoor is de doelgroep, de mens en dus het bereik heel groot.

De huidige vorm van Influenza is betrekkelijk ongevaarlijk voor de gezonde mens. Hierbij moet inderdaad gezegd worden dat er duizenden mensen per jaar sterven aan Influenza (hogere impact dan welk virus dan ook). Het Influenzavirus wat een pandemie zal veroorzaken is nog gevaarlijker. Hiervan wordt voorspeld 1 op de 3 mensen ziek te maken in tegenstelling tot het huidige Influenzavirus dat maximaal 1 op de 100 mensen ziek maakt. Hierdoor wordt het aantal sterftegevallen ook hoger en kan dit virus dus bestempeld worden als het gevaarlijkste virus.
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

Ik denk dat we onderscheid moeten maken tussen HIV en AIDS. AIDS is een syndroom, HIV is het virus. Om deze reden kun je drager zijn van HIV, terwijl je geen AIDS hebt.

HIV: Human Immuno-deficiency Virus

AIDS: Acquired Immunodeficiency Syndrome
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wat is het gevaarlijkste virus?

volgens mij is de overlevingskans bij AIDS 0%
Dat is niet zo.

Een deel van de dragers van het virus heeft er geen last van, de meeste andere mensen kunnen met chronisch medicijngebruik een redelijk normaal leven leiden.
Een redelijk normaal leven is niet een gezond leven ...

En ik denk dat je AIDS verwart met HIV, als je besmet bent met HIV heb je hoogstwaarschijnlijk nog van niks last, eenmaal dit is doorgebroken dan heb je AIDS en dan heb je wel degelijk klachten, en genezen doe je zeker niet meer ...

Reageer