Runbot leert zelf nieuwe loopjes

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Runbot leert zelf nieuwe loopjes

Rotterdam, 19 juli. De tweebenige robot ‘RunBot’, verbonden aan de universiteit van Göttingen, leert zelf zijn manier van lopen aan te passen aan het terrein waarop hij loopt. Dat is knap voor robots.


Lees meer... NRC
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Runbot leert zelf nieuwe loopjes

Het lijkt wel knap, maar ik vraag me af of hij ook gelijkaardige situaties kan herkennen. Zou hij het bv ook allemaal onthouden?


Maar het heeft alleszins nog een lange tijd te gaan want ze spelen gedeeltelijk vals, de robot kan namelijk niet links of rechts kantelen omdat die vast zit aan een arm die hem ondersteunt. Ze moeten nu dus ook nog software hebben die zorgt dat het ding in evenwicht blijft.

Berichten: 3.165

Re: Runbot leert zelf nieuwe loopjes

Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Runbot leert zelf nieuwe loopjes

Asimo is een mooi ding, alleen moet hij nogal veel bijgewerkt om nieuwe dingen te leren. Ook is hij nogal zwaar wat zich laat merken in het verbruik, ik dacht dat die nu nog niet langer dan 15 minuutjes kan werken zonder dat z'n powerpack op z'n rug moet worden opgeladen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Runbot leert zelf nieuwe loopjes

Moet helaas :D even een klein beetje off-topic als ik dit zie:


Afbeelding


:D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer