stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 504

stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Ik zou graag willen dat de forum software zo aangepast zal worden dat als ik snel na elkaar post ik toch twee berichten post.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Momenteel worden berichten die achter elkaar door dezelfde gebruiker in een topic worden geplaatst, automatisch samengevoegd indien ze binnen een bepaalde tijdspanne gepost worden (als ik me niet vergis is deze duur nu 5min). Dan is om te voorkomen dat sommige leden spammen, een nieuwe reply plaatsen in plaats van hun vorig bericht te wijzigen enz.

Het is sommigen al opgevallen dat dit vervelend kan zijn, wanneer je expliciet berichten apart wilt. In dat geval zit er nu niet veel anders op dan te wachten met je nieuwe reply. De instelling kan niet gebruiks(groep)afhankelijk gemaakt worden, dus enkel volledig uitschakelen is nog een alternatief.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Da's best jammer. Dit is dus niet iets wat ooit aangepast gaat worden?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Ik weet niet of het je veel verder helpt, maar je kan er natuurlijk altijd

---------------------------------------------------------------------------------

wat streepjes tussen plaatsen...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Da's best jammer. Dit is dus niet iets wat ooit aangepast gaat worden?
Ik heb er niks over te zeggen, maar dit verschil tussen het oude en het nieuwe systeem heeft zo zijn voor- en nadelen. Zelf heb ik er tot heden meer voor- dan nadelen van gezien en gemerkt.


a lot of good for a bit of bad. Life's a trade-off.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Dat is het inderdaad - ik heb ook al eens moeten wachten voordat ik een tweede, liefst apart, bericht kon plaatsen. Aan de andere kant vind je nu veel minder vaak dan vroeger, meerdere (onnodig aparte) posts na elkaar van minder ervaren gebruikers.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Jan van de Velde schreef:Ik heb er niks over te zeggen, maar dit verschil tussen het oude en het nieuwe systeem heeft zo zijn voor- en nadelen. Zelf heb ik er tot heden meer voor- dan nadelen van gezien en gemerkt.


a lot of good for a bit of bad. Life's a trade-off.
Zit ook wel weer wat in; maar als je even vlug wat dingen wil posten...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Zit ook wel weer wat in; maar als je even vlug wat dingen wil posten...
Dan kan je ook even nadenken hoe je dat in 1x zorgvuldig in 1 bericht neer kan zetten, toch? "Even vlug" en "wetenschap" gaan zelden goed samen... :D


Hoe dan ook: het is een bewust gekozen instelling die vaker nuttig is dan vervelend.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

In dit geval ging het om de minicursus waar het nu juist mbt de layout van belang was meerdere posts te plaatsen..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: stoppen samenvoegen van 2 vlak achter elkaar geposte berichten

Dat is een typische activiteit voor minicursusauteurs, die echter slechts zelden voorkomt. De instelling kan echter niet groepsafhankelijk worden bepaald. Ook zijn er dus veel meer situaties waarin de functie wel handig is.


Wanneer je een dergelijk klusje moet klaren kan je het tijdstip doorgeven dat je ermee aan de slag gaat. Ik kan deze functie dan tijdelijk uit zetten. Voor verdere vragen/toelichting lijkt het me overigens handig om het aparte (voor gewone gebruikers onzichtbare) forum voor Minicursusauteurs te gebruiken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer