Trage berekeningen

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Trage berekeningen

Hallo,

Wanneer ik de BOINC software gebruikte voordat ik vakantie vertrok werd mijn processor regelmatig voor 100% gebruikt, als ik een zware toepassing wilde uitvoeren verbruikte BOINC minder rekenkracht en kreeg het programma voorrang maar mijn CPU werd optimaal gebruikt.

Nu wil hij dit precies niet meer doen, bij status in BOINC staat 'bezig met uitvoeren' maar mijn CPU is maar voor 2% belast wanneer ik mijn computer niet gebruik, normaal zou hij dan 100% moeten werken.

Ik heb al geprobeert het programma en mijn pc opnieuw op te starten maar dit helpt niet.

Kan er mij iemand helpen ?

Misschien is het nog handig om weten dat bij het menu prestaties "werk actief op basis van voorkeuren" ingeschakeld staat.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Trage berekeningen

Had jij geen twee 'cores'?

Kies in plaats van "werk actief op basis van voorkeuren", die gene die er boven staat, ("werk actief" ofzo) Dan weet je of het de voorkeursinstellingen zijn.

Verder kun je in de 'advanced' view, onder het tabblad "Tasks" kijken wat de status is. Als daar staat dat hij bezig is, of misschien een fout heeft, meldt maar wat de status aangeeft.

(zoals je ziet heb ik de engelse versie geinstalleerd :D )

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Trage berekeningen

Ik zat net even te kijken op het message board van einstein@home, en het kan zijn dat de software niet helemaal overweg kan met de grafische kaart via Windows Vista, ik stel voor dat je de screen-saver graphics van Einstein even uit zet voor een week, mischien dat het daar aan ligt.

Ho, stop de persen, lees net dat het ook wel eens aan de rechten van de /Program Files/ folder kan liggen van Windows Vista. Jou WU's eindigen vaak met de error message: Kan bestand niet openen.

hier staat hoe je dat kunt verbeteren.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Trage berekeningen

Had jij geen twee 'cores'?
Ik heb inderdaad een dual core, hij is dus constant aan 2 WU's tegelijkertijd bezig.
Ik zat net even te kijken op het message board van einstein@home, en het kan zijn dat de software niet helemaal overweg kan met de grafische kaart via Windows Vista, ik stel voor dat je de screen-saver graphics van Einstein even uit zet voor een week, mischien dat het daar aan ligt.

Ho, stop de persen, lees net dat het ook wel eens aan de rechten van de /Program Files/ folder kan liggen van Windows Vista. Jou WU's eindigen vaak met de error message: Kan bestand niet openen.

hier staat hoe je dat kunt verbeteren.
Gisteren is hij er na een tijdje terug met de volle snelheid tegenaan gegaan, wanneer de WU's klaar geraken ga ik die werkwijze eens toepassen die je gegeven hebt, wanneer ik dit nu doe ben ik waarschijnlijk de 2 x 20% die reeds klaar zijn kwijt.

PS: sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb gisteren en vandaag lang in bed gelegen met 40° koorts :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Trage berekeningen

Je krijgt volgens mij wel punten als je klaar bent met rekenen, maar dat er dan een 'fout' is bij het opsturen van de data.

BOINC heeft altijd 2 dezelfde WU's die worden berekend door twee verschillende PC's Dit is de eerste test om het resultaat te verifieren. Als jij dus een WU opstuurt die niet helemaal gelijk is aan de dezelfde WU door een ander persoon berekend, dan krijgen beide wel punten.

Ik denk dat er iets fout is met BOINC icm met Vista, ik probeer daar achter te komen op dat ene forum, maar veel feedback is er niet.

Anyway. blijf maar lekker in bed liggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Trage berekeningen

Ik heb daarnet weer een fout gekregen dus zal ik best die methode van op het Einstein forum maar eens toepassen, anders zal het niet zoveel opbrengen dat mijn computer constant aan het rekenen is.
Je krijgt volgens mij wel punten als je klaar bent met rekenen, maar dat er dan een 'fout' is bij het opsturen van de data.
Ik denk het niet, kijk hiermaar eens, ik had normaal een goeie 1200 punten meer moeten hebben dan de punten die ik hierheb.

Hopelijk lukt het door alles even eraf te smijten en dan opnieuw te beginnen met de methode van het Einstein forum

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Trage berekeningen

Ik hoop het. Zou anders wel flauw zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Trage berekeningen

Het is daarnet opnieuw gelukt voor een Work Unit af te leveren zonder fouten of andere problemen pi.gif .

Thanx voor de link van het forum DPW 8-) .

Reageer