Een alarm

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Een alarm

hoi beste vrienden van de wetenschap

men kleinen broer :D sluipt altijd mijn kamer in

en ik vroeg me af weet iemand van jullie een simpel alarmsisteem???????????? :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.281

Re: Een alarm

Bewegingsmeldertje halen bij de DHZ op de hoek (zoiets van een buitenlamp die automatisch aanspringt zodra er iemand nabij de voordeur komt) , eventuele lampcontacten eraf schroeven en aansluiten op een of ander lawaaiding.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Een alarm

Eerder een praktisch dan een elektromagnetisch probleem, verplaatst (dank Jan).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 388

Re: Een alarm

Je kan ook kant en klare deur alarmen kopen in de blokker ofzo. Deze werken met een reed-relais en een magneetje. Het magneetje plak/schroef je op de deur, het reed relaistje met het zoemertje op de vaste wand. Als de deur open gaat maakt dat ding een hels kabaal. Kost een paar euro.

Echter het proleem met deze oplossing en ook die van Jan, het begint te loeien als je zelf binnen gaat.

Dus je moet er ergens een vertraging tussen zetten en dan een codeslot om je alarm uit te schakelen ofzo.

Berichten: 4

Re: Een alarm

lang leve de action!

Ze hebben daar reed-contacten en bewegingsmelders. Reed contacten deze dingen:

je hebt een doosje, en een magneetje. Zolang dit magneetje naast het doosje zit, is alles ok. Gaat met magneetje daar weg (magneetje op deur, deur gaat open), dan begint ie te loeien.

Bewegingsmelder ken je wel, gaat ook enorm piepen.

Reageer