Credits

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Credits

Hallo,

Ik heb gisterenavond nog een WU afgeleverd bij Einstein@Home en hierover heb ik een vraagje,

mijn resultaten staan op de volgende pagina: http://einstein.phys.uwm.edu/results.php?userid=269544

Zoals jullie kunnen zien is op het eerste zicht alles inorde, bij claimed credit staat er 621 maar bij granted credit staat er 'pending'.

Volgens mijn Engelse kennis betekent 'pending' onbeslist.

Hoe komt het dat alles met succes is gegaan en ik toch geen credits krijg?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Credits

NOG geen credits, je zult die waarschijnlijk wel krijgen.

BOINC is erg open, de bron van het programma ligt op straat en het is daarom makkelijk om het systeem te kraken. En met kraken bedoel ik hackers die een programma schrijven dat steeds een resultaat vol met onzin naar de Boinc server stuurt, alleen om extra punten te krijgen.

De eerste verdediging hier tegen is dat alles twee maal word berekend, ofwel, jantje krijgt dezelfde opdracht als pietje, zo kun je dus zien of er een fout in het Boinc programma zit, beide moeten natuurlijk hetzelfde opleveren, maar ook of pietje niet resultaten zelf aan het verzinnen is en die aan het opsturen is.

De server wacht dus op het resultaat van Jantje, als die gelijk is aan jou, dan krijg je de punten, als er een verschil is, dan word een derde rekenopdracht weggestuurd om te kijken wie er nu gelijk had.

Maak je er dus niet te druk om, maar houw het wel in de gaten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Credits

DePurpereWolf schreef:NOG geen credits, je zult die waarschijnlijk wel krijgen.

BOINC is erg open, de bron van het programma ligt op straat en het is daarom makkelijk om het systeem te kraken. En met kraken bedoel ik hackers die een programma schrijven dat steeds een resultaat vol met onzin naar de Boinc server stuurt, alleen om extra punten te krijgen.

De eerste verdediging hier tegen is dat alles twee maal word berekend, ofwel, jantje krijgt dezelfde opdracht als pietje, zo kun je dus zien of er een fout in het Boinc programma zit, beide moeten natuurlijk hetzelfde opleveren, maar ook of pietje niet resultaten zelf aan het verzinnen is en die aan het opsturen is.

De server wacht dus op het resultaat van Jantje, als die gelijk is aan jou, dan krijg je de punten, als er een verschil is, dan word een derde rekenopdracht weggestuurd om te kijken wie er nu gelijk had.

Maak je er dus niet te druk om, maar houw het wel in de gaten.
Bedankt PurpereWolf :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Credits

Het is volledig opgelost, ik heb mijn credits gekregen :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Credits

Dat gaat rap met die pc van jou, kijk maar naar de sprong in deze afbeelding:

Afbeelding

Nog zo iemand met een rappe processor er bij?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Credits

Dat gaat rap met die pc van jou, kijk maar naar de sprong in deze afbeelding


Op zich is mijn processor niet suppersnel maar ik kan wel wat berekenen omdat ik een dual core heb, BOINC is zo slim om deze maximaal te benutten. Ik ben constant bezig aan 2 WU's tegelijkertijd. (Een Quad Core moet wel leuk zijn :D ).

Het zal nu wel iets trager gaan omdat ik met mijn vakantiewerk bezig ben en dus niet zoveel op mijn pc zit, ik ga hem niet speciaal laten aantstaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Credits

Dat doe ik 'meestal' ook niet, maar soms wel als ik wat meer punten wil halen, dan denk ik, laat maar lekker 'snachts door borrelen.

Vaak ben ik dingen aan het downloaden dus dan staat hij gewoon aan.

Ook met skype wil ik bereikbaar blijven, dus staat hij aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Credits

Ik "BOINC" dan wel niet mee, maar mijn pc staat vaak meerdere dagen aan. Moet ik niet zolang wachten voor ik erop kan (opstarten, op internet aanmelden, inloggen op vanalles, ...) :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Credits

Ik heb nog een vraagje DPW,

Op de onderstaande webpagina staat een onderverdeling totale credits, zijn dit de credits die een bepaalde gebruiker al heeft samengevouwen of zijn dit de credits die hij voor het wetenschapsforum heeft samengevouwen.

Ik denk het eerst want anders zouden we nu rond de 39 000 ptn staan.

Wie heeft er dan nog voor een ander team gewerkt ?

http://www.boincstats.com/stats/boinc_user...dd7b96682b1f8#3

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Credits

Volgens mij is het 'joost' die onder een pseudonim invictus_ gaat voor proteins en seti, wat bij elkaar 13.000 is.

Het is allemaal een beetje raar ja.

Maar ookal gaan we binnenkort door de 27.000ste plaats grens.

Hebben we meer Boincers nodig

Komop, wetenshappers hebben je nodig!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Credits

DePurpereWolf schreef:Maar ookal gaan we binnenkort door de 27.000ste plaats grens.

Hebben we meer Boincers nodig

Komop, wetenshappers hebben je nodig!
Inderdaad, 2 actieve vouwers is niet zo heel veel.

Reageer