Springen naar inhoud

Slaapmedicijn en studeren

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2007 - 00:28

Heeft er iemand ervaring met nefaste gevolgen bij het leren bij het nemen van slaapmedicijnen? Ik neem momenteel (op voorschrift) lormetazepam EG (generisch geneesmiddel) (op de bijsluiter staat dat het actief bestanddeel lormetazepamum is). En ik heb examens komende. Ik heb het middel echter voorgeschreven gekregen omdat ik niet kon slapen en bijgevolg ook niet kon studeren. Nochtans heb ik o.a. op wikipedia vernomen dat slaapmiddelen de REM slaap onderdrukken en de remslaap zou dan weer nodig zijn voor het verwerken van de opgedane leerstof. Ik kan nog niet echt getuigen, aan herhaling ben ik nog niet echt toe :D Wel merk ik precies dat ik hier en daar een dagdagelijkse handeling vergeten ben. Het studeren daarentegen gaat goed, het begrijpen zelfs beter dan gewoonlijk. Wat denken jullie?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 augustus 2007 - 08:32

Nochtans heb ik o.a. op wikipedia vernomen dat slaapmiddelen de REM slaap onderdrukken en de remslaap zou dan weer nodig zijn voor het verwerken van de opgedane leerstof.

Wat ik er over weet is dat slaapmedicatie er voor zorgt dat je langer maar minder diep slaapt.
Een groot deel van het leerproces vindt plaats tijdens het slapen, zowel tijdens de diepe slaap ('opslaan' van kennis) als tijdens de REM-slaap (fouten herhalen waardoor je de volgende keer eerder direct de juiste oplossing kiest, dit geldt ook voor practische vaardigheden zoals bijvoorbeeld voetballen).
Beter is natuurlijk wanneer je in slaap kan vallen zonder medicatie te gebruiken maar als dat echt niet gaat dan raad ik je aan om advies in te winnen bij jouw huisarts.

Een verdere persoonlijke bespreking kan ik niet toestaan aangezien dit tegen de regels ingaat, ik plaats daarom nu een slotje. Succes met jouw examens!
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures