Auto in duitsland kopen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 95

Auto in duitsland kopen

hoi mensen,

kan iemand mij vertellen of het nog steeds zo is dat wanneer je een auto in Duitsland koopt, je moet betalen bij het invoeren van de auto. Ik heb namelijk gehoord dat dit niet meer zo is. Men moet nu alleen betalen voor de kentekens.

Wie kan het bevestigen

greetz

Berichten: 2.746

Re: Auto in duitsland kopen

dat is zo sinds de eenmaking van europa zeker?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Auto in duitsland kopen

Op de website van de Douane staat niets over BPM-vrijstelling voor bepaalde landen. Lijkt me dus dat je nog steeds BPM moet betalen.

Invoerrechten hoef je niet betalen als het uit een EU land komt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 245

Re: Auto in duitsland kopen

Je kan wel evt. onderdelen er voor import "eruitschroeven" en er later weer inzetten (bijv. nav.systeem, compleet dashboard en/of reservewiel). Dat scheelt je weer een eindje en het kan nu nog. Hoef je overigens niet te proberen met goedkopere auto's. Dat schiet niet op. Als je de krantenberichten nu zo ziet dan hoef je nog maar 4 jaar te wachten! Heb je ook geen BPM meer, maar kilometerheffing. Misschien is doorrijden een betere optie wanneer je al een auto hebt.

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Auto in duitsland kopen

Als het een tweedehands auto is,gaat er voor elke maand dat de auto oud is,1% van de te betalen BPM af.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Auto in duitsland kopen

Als het een tweedehands auto is,gaat er voor elke maand dat de auto oud is,1% van de te betalen BPM af.
Correctie:Gaat er 1% BPM van de nieuwwaarde van de auto af.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Auto in duitsland kopen

Excuses,de 1% BPM aftrek voor elke maand dat de auto oud is bestaat niet meer,sinds 1 mei 1999 is er een wijziging in de BPM vaststelling doorgevoerd.

Zie de link:

http://www.evz.de/mediabig/560A.pdf
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Reageer