Springen naar inhoud

God de schepper van het kwaad

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Goldenlastra

Goldenlastra

• >25 berichten
  • 53 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2007 - 21:10

Ik vroeg mij laatst af:

Stel dat je gelooft (laat dat je indenken en voor sommigen is dat zo) :
Is God dan niet de schepper van het kwaad.
Zonder hem waren er geen mensen die fouten maakten.
Hij heeft in het paradijs een boom laten planten waarvan het kwade was. Zonder hem was dat er niet geweest.
Zou de satan niet om die rede zijn weggegaan bij God.
Satan zou dus het goede met ons voorhebben en laat zijn woede op God uitten omdat hij de schepper van het kwaad is.
Satan zou God nu laten verwoesten omdat hij ons het kwade heeft gegeven.
Ik heb dit bedacht na aanleiding van een deel gelezen te hebben van "the demonic bible". Sommige punten van hem zijn best sterk, en ik zal graag uw meningen horen hierover.

[Edit Veertje: ik heb je topictitel aangepast. "God de oorzaak van het kwaad" klinkt als: alle ellende in de wereld komt door God. Maar zover gaat je stelling/vraag niet. Dus vond ik deze titel beter]
Wie A zegt moet ook nus zeggen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

foodanity

foodanity

• >100 berichten
  • 177 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 augustus 2007 - 17:08

Volgens mij is het zo dat volgens bijvoorbeeld het christelijk geloof god alleen maar goed is en mensen verderfelijk zijn, maar omdat god zo goed is gunt hij het zelfs nog om iedereen een kans te geven om goed te worden ook al weet hij al hoe het afloopt. Hij gaf zelfs lucifer nog een kans, want wie niemand een kans geeft is slecht en egoistisch, maar god is dat niet, want hij is het perfecte wezen. Dus zelf schept hij niet het kwaad, maar hij schept de makers van het kwaad in de hoop dat ze nog goed worden. Zoiets, weet niet precies zeker...

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 augustus 2007 - 17:37

Hier zijn al verscheidene onderwerpen over:
God, de duivel en genesis
God vs Duivel

Met de (google-)zoekfunctie van het WSF vindt je er vast en zeker nog meer, waarin je jouw idee kwijt kan.
-slotje-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures