Springen naar inhoud

Report-functie

• Log in om te kunnen reageren

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 augustus 2007 - 10:51

Voor wie hem nog niet ontdekt heeft: links onderaan elke post staat een knop "report". Die knop heeft een functie, het rapporteren van posts. Het zou ons leven een stuk makkelijker maken als men zich daar ook af en toe van bediende. Mocht je nu weer ongeduldig worden, makkelijk aan te klikken knopje, linkje hoef je er zelf niet in te zetten, alleen maar wat je dwars zit. Snel gepiept.

En dan?
Welk protocol gaat er dan precies in werking?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 10 augustus 2007 - 10:53

En dan?
Welk protocol gaat er dan precies in werking?

Moderators krijgen een emailbericht met je opmerking/argumentatie en een link naar het gerapporteerde bericht, zodat er snel ingegrepen kan worden.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 augustus 2007 - 10:59

Moderators krijgen een emailbericht met je opmerking/argumentatie en een link naar het gerapporteerde bericht, zodat er snel ingegrepen kan worden.

Wat hoor je hier als rapporteerder dan nog van terug?
Kan me voorstellen dat niet elke 'report' aanleiding geeft om in te grijpen, maar ook in die gevallen is het toch wel lekker als je hier wat over hoort.
Kan me voorstellen dat het eventuele ingrijpen eerst overlegd moet worden en het even kan duren, in die gevallen lijkt het me prettig om te weten dat het iig in behandeling is.
Bestaat daar ook een structureel beleid op?

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2007 - 10:56

De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik nu drie dagen geleden een report heb gemaakt, maar hier verder en geen actie is op ondernomen en ik bovendien nog niks teruggekregen heb over waarom er nog geen actie is ondernomen.
Krijg daarbij het gevoel dat mijn report dus toch niet zoveel waarde heeft.
Vreemd want hierboven lees ik dat het gebruik maken van deze functie het leven van de moderators zoveel makkelijker zou maken, bovendien is Veertje niet de enige moderator die ik dit heb horen roepen.
Een -voor mijn gevoel- zinloze melding stimuleert mij nu niet bepaald nog eens deze moeite te doen, mijn sarcasme in de strijd gooien levert mij dan veel meer op.
Lijkt me niet bepaald jullie bedoeling, dus hoe zit dit nu eigenlijk?

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 augustus 2007 - 11:39

De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik nu drie dagen geleden een report heb gemaakt, maar hier verder en geen actie is op ondernomen en ik bovendien nog niks teruggekregen heb over waarom er nog geen actie is ondernomen.
Krijg daarbij het gevoel dat mijn report dus toch niet zoveel waarde heeft.
Vreemd want hierboven lees ik dat het gebruik maken van deze functie het leven van de moderators zoveel makkelijker zou maken, bovendien is Veertje niet de enige moderator die ik dit heb horen roepen.
Een -voor mijn gevoel- zinloze melding stimuleert mij nu niet bepaald nog eens deze moeite te doen, mijn sarcasme in de strijd gooien levert mij dan veel meer op.
Lijkt me niet bepaald jullie bedoeling, dus hoe zit dit nu eigenlijk?

Uhm, drie dagen geleden is dus 9 augustus. Op 10 augustus stelde je je vraag (nog geen antwoord gekregen op klacht van 9 augustus was de aanleiding voor die vraag, zoals je hierboven zegt). Dat is 1 dag wachttijd, wat ik persoonlijk vrij kort vind om meteen aan de bel te trekken. Op dit moment is het dan 3 dagen geleden, en dus zie je een bevestiging van het gevoel dat je blijkbaar op 10 augustus ook al had. Dat kan, maar feit blijft dat er soms wat tijd overheen gaat, zeker in een vakantieperiode.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2007 - 17:43

Uhm, drie dagen geleden is dus 9 augustus. Op 10 augustus stelde je je vraag (nog geen antwoord gekregen op klacht van 9 augustus was de aanleiding voor die vraag, zoals je hierboven zegt). Dat is 1 dag wachttijd, wat ik persoonlijk vrij kort vind om meteen aan de bel te trekken. Op dit moment is het dan 3 dagen geleden, en dus zie je een bevestiging van het gevoel dat je blijkbaar op 10 augustus ook al had. Dat kan, maar feit blijft dat er soms wat tijd overheen gaat, zeker in een vakantieperiode.

Aan je rekenkunsten zal het niet liggen.
2 dagen stelde ik een algemene vraag omdat ik wilde weten wat en wanneer ik iets kon verwachten; van mijn kant nog geen enkel verwijt aanwezig.
Inderdaad ik had al verwacht iets terug te krijgen, maar ging er nog vanuit dat dit ging komen.
Nu drie dagen later werd ik oprecht benieuwd of ik er ooit nog eens wat van zou horen, de vanzelfsprekendheid was verdwenen.
Kan me voorstellen dat jullie het druk hebben, maar laten we eerlijk zijn; hoeveel tijd kan het kosten om iig even een bevestiging te geven met de bijnoot dat het in behandeling is maar wegens drukte iets langer kan duren; hooguit een minuutje werk.
Dan voel ik me serieus genomen, en bespaart het jullie de moeite om tijd te stoppen in mijn oninhoudelijke cynische wederreacties en het prutsen in het adm.panel om mijn waarschuwingsbalkje op te pompen.
Lijkt me een minuutje die zichzelf terug verdient.
Vindt het bovendien vreemd dat je mij nu in de schoenen wil schuiven overmatig ongeduldig te zijn, ik leg open neer hoe zoiets bij mij werkt (en wellicht ook bij anderen); het kan toch niet meer dan handig zijn om te weten hoe ziets leeft bij de leden?
Waarmee ik niet zeg dat jullie iets met deze informatie moeten, maar de mogelijkheid ligt er nu wel.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 augustus 2007 - 17:58

en bespaart het jullie de moeite om tijd te stoppen in mijn oninhoudelijke cynische wederreacties en het prutsen in het adm.panel om mijn waarschuwingsbalkje op te pompen.

Dit vind ik echt onzin. Het feit dat je niet zo snel als je zou willen een reactie krijgt vind ik absoluut geen legitimatie om je vervelend te gaan gedragen!
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2007 - 18:08

Dit vind ik echt onzin. Het feit dat je niet zo snel als je zou willen een reactie krijgt vind ik absoluut geen legitimatie om je vervelend te gaan gedragen!

Dat ben ik met je eens, maar dat neemt niet weg dat het zo werkt bij mensen...
Als iemand mij oninhoudelijk op de man speelt, dan moet ik dat maar dagenlang slikken in afwachting op of er eventueel wat aangedaan wordt.
Als ik dan het gevoel krijg niet serieus genomen te worden wanneer ik netjes bij de meester ga klikken, dan wordt bij mij de neiging weer erg groot om onbeschoft op onbeschoftheid te reageren.
Geen legitimatie inderdaad, maar dat voel ik uiteraard in mijn waarschuwingsbalkje (dat ik overigens netjes slik omdat ik weet waar ik in stap).
Jullie kunnen toch ook blij zijn dat iemand zijn gedachten hierover eerlijk neerzet?
Doe ik een keer mijn best om mij te conformeren...

Veranderd door jdr, 12 augustus 2007 - 18:14

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 augustus 2007 - 18:30

Jullie kunnen toch ook blij zijn dat iemand zijn gedachten hierover eerlijk neerzet?

Het is inderdaad erg eerlijk, anderzijds vind ik eerlijkheid ook nogal vanzelfsprekend. :D

Als iemand mij oninhoudelijk op de man speelt, dan moet ik dat maar dagenlang slikken in afwachting op of er eventueel wat aangedaan wordt.
Als ik dan het gevoel krijg niet serieus genomen te worden wanneer ik netjes bij de meester ga klikken, dan wordt bij mij de neiging weer erg groot om onbeschoft op onbeschoftheid te reageren.

Je zou kunnen negeren dat de ander op de man (jouw persoonlijk) speelt en gewoon zuiver inhoudelijk kunnen discussiėren. Geef jouw medeleden wat krediet, die hebben ook wel door wanneer iemand op de man speelt. :D
Je zou ook, wanneer je na een paar dagen nog geen reactie ziet, eens een pm kunnen sturen naar een aantal moderators. 8-)
Hoewel ik nog geen uitsluitsel kan geven lijkt het er op dat wij geen report hebben ontvangen van jou tijdens de laatste dagen. We zijn het nog verder aan het uitzoeken.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2007 - 18:49

Het is inderdaad erg eerlijk, anderzijds vind ik eerlijkheid ook nogal vanzelfsprekend. 8-)

Niet als er niet om gevraagd wordt, of jullie hier iets mee doen ligt uiteraard bij jullie.
Maar in het protocol opnemen dat er iig op korte termijn een bevestiging terugkomt (al is dat automatisch) waarin staat verwerkt dat het jullie aandacht heeft zou m.i. jullie een hoop werk kunnen schelen.

Je zou kunnen negeren dat de ander op de man (jouw persoonlijk speelt) en gewoon zuiver inhoudelijk kunnen discussiėren. Geef jouw medeleden wat krediet, die hebben ook wel door wanneer iemand op de man speelt. :D

Dat heb ik gedaan en ben van plan dit te blijven doen, maar hierin een beetje ondersteunt te worden zal daarin enorm helpen.

Hoewel ik nog geen uitsluitsel kan geven lijkt het er op dat wij geen report hebben ontvangen van jou tijdens de laatste dagen. We zijn het nog verder aan het uitzoeken.

Weet zeker dat ik op verzenden heb gedrukt, hoor het wel...
Thanks voor je antwoord.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 13 augustus 2007 - 12:58

Veel van de meldingen betreffen overduidelijke overtredingen van de regels, waarbij een post in zijn geheel kan worden verwijderd. Dat is een zeer kleine moeite, en gebeurt vaak dan ook snel. Het resultaat is voor de rapporteerder dan ook makkelijk te zien: het aangekaartte bericht bestaat simpelweg niet meer.

Omdat het leeuwendeel dergelijke ingrepen betreft bestaat er nog geen protocol zoals jij schets over de afhandeling van gerapporteerde berichten. In veel gevallen zou de overhead van de feedback over de ingreep een veel grotere inspanning zijn dan de ingreep zelf. Bovendien is in dat scenario de feedback van zeer geringe toegevoegde waarde: de rapporteerder ziet namelijk zelf al snel dat er iets is gebeurd.

Nu zijn er ook gerapporteerde berichten die meer inspanning en eventueel overleg vragen. Door bovengenoemde rapportages gebeurt het inderdaad kennelijk dat hier niet (voldoende) zorgvuldig mee wordt omgesprongen. Ik erken dat bij zaken waar niet direct wordt ingegrepen (of kan worden ingegrepen) en/of het ingrijpen niet evident is, een melding naar de rapporteerder belangrijk is. Ook erken ik dat we daarbij steken laten vallen, en kan ik begrijpen dat wanneer "klikken bij de meester" niet werkt er andere behoeftes op gaan spelen.

Ik zal het opstellen van een protocol mbt gerapporteerde berichten op ons te-doen lijstje zetten, al durf ik nu geen datum te prikken waarop dit afgerond zal zijn.

Excuses voor het gebrek aan feedback en dank voor het aankaarten.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2007 - 19:31

Nu is een excuses ook weer niet nodig, jullie bieden mij immers (met veel inzet) een platvorm waarop ik mij graag begeef, daar ben ik jullie erg dankbaar voor.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 13 augustus 2007 - 19:48

Nu is een excuses ook weer niet nodig, jullie bieden mij immers (met veel inzet) een platvorm waarop ik mij graag begeef, daar ben ik jullie erg dankbaar voor.

Toch vond/vind ik een excuses wel op zijn plaats. Het is niet meer dan fatsoenlijk om even iets te laten weten aan iemand die de moeite neemt om iets door te geven.

Verder bedankt voor het compliment. Ik spreek ongetwijfeld namens het hele team als ik zeg "graag gedaan!"

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 september 2007 - 15:46

Enkele dagen geleden merkte ik op dat er in het subforum elektrotechniek een gast de forumregels niet naleefde. Toen heb ik via de report knop dit voorval even vermeld. Vandaag merkte ik op dat de ganse topic verwijderd was pi.gif (was het niet mogelijk om enkel de spam van de gast te verwijderen en de topic op slot te doen ?).
Ik heb ook nog geen reactie gekregen van een moderator, is dit normaal ?

Veranderd door Ruben01, 04 september 2007 - 15:47

BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 september 2007 - 23:22

Ik had die topic eerder al via pm aan ypsilon gemeld. Toen dacht ik ook dat hij die topic helemaal verwijdert had, maar dat is het niet. Die topic was oud en is terug naar boven gehaald door die gast, door de nieuwe posts te verwijderen is die dus terug naar z'n oude plaats gezakt.

Je had het zeker over deze topic: http://www.wetenscha...showtopic=64874

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures