Verkeerslichten ofzo :p

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Verkeerslichten ofzo :p

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v311/Mig...iga-L/vraag.bmp

Wiskundig gezien is de linker toch helemaal niet gunstiger dan de rechter opstelling? Als je er van uitgaat dat:

-fietsers gewoon evenwijdig aan de stoepranden fietsen.

-je wilt dat er zoveel mogelijk over de kabels wordt gereden.

?????

edit moderator: ik heb je link apart gezet zodat mensen erheen kunnen door te klikken!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Verkeerslichten ofzo :p

Euh ik heb de vraag niet echt beet, maar in beide opstellingen zullen evenveel voertuigen geteld worden :shock:

Re: Verkeerslichten ofzo :p

Nee het gaat niet om tellen ofzo, maar als je wilt dat de kabels zo lang/vaak mogelijk ingedrukt zijn, dan is de linker opstelling toch niet gunstiger of wel? (Puur wiskundig gezien..)

Berichten: 683

Re: Verkeerslichten ofzo :p

1) Zijn de kabels in het linker plaatje even dik als in het rechter plaatje?

2) Fietsen alle fietsers even snel?

Berichten: 226

Re: Verkeerslichten ofzo :p

... maar als je wilt dat de kabels zo lang/vaak mogelijk ingedrukt zijn...
Waarom zou je dat willen dan? Zo'n kabel telt echt niet beter als je hem een iets langere tijd indrukt en bovendien onder een hoek.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Verkeerslichten ofzo :p

Ja de linkse is wel degelijk gunstiger, stel nu dat twee auto's met dezelfde snelheid daar over rijden dan zal de linkse iets langer ingedrukt zijn dan de rechtse ... (Op mijn tekening dus net omgekeerd)

Op de afbeelding:

Rood= Spoor van de autoband

Zwart= Kabel

Groen= Afgelegde weg waar de kabel is ingedrukt

Afbeelding

Dus een langere afstand betekent ook dat je er langer over rijdt, dus langer ingedrukt ...

Het zal wel geen minuten verschil geven maar het verschil zal er toch zijn :wink:

Re: Verkeerslichten ofzo :p

Cycloon schreef:Ja de linkse is wel degelijk gunstiger, stel nu dat twee auto's met dezelfde snelheid daar over rijden dan zal de linkse iets langer ingedrukt zijn dan de rechtse ... (Op mijn tekening dus net omgekeerd)

Op de afbeelding:

Rood= Spoor van de autoband

Zwart= Kabel

Groen= Afgelegde weg waar de kabel is ingedrukt

Afbeelding

Dus een langere afstand betekent ook dat je er langer over rijdt, dus langer ingedrukt ...

Het zal wel geen minuten verschil geven maar het verschil zal er toch zijn  :wink:
Yes, dat is ongeveer het antwoord dat ik zocht dank je wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Verkeerslichten ofzo :p

Graag gedaan :wink:

Reageer