Verborgen inhoud

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Verborgen inhoud

Ik heb daarnet gezien in de onderstaande topic dat adviseur eendavid iets gebruikte wat ik nog niet was tegengekomen op dit forum.

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...mp;#entry338084

Kan iemand mij zeggen hoe je dat juist doet, die verborgen inhoud maken ?

Is deze mogelijkheid er voor iedere gebruiker of kunnen enkel adviseurs dit ?

Berichten: 8.614

Re: Verborgen inhoud

Elke gebruiker heeft deze mogelijkheid. Je typt het stukje tekst dat je wil verbergen tussen de BBcode-tags [ hide ][ /hide ] (zonder spaties tussen de rechte haken). Dit wordt in het bericht weergegeven als "Verborgen inhoud". Klik erop om de inhoud te lezen en klik vervolgens op "Verberg" om de inhoud terug te verbergen. Wanneer de handleiding Berichtopmaak klaar is, zal je er meer over kunnen lezen.


Een voorbeeldje:


[ hide ]Dit is een voorbeeld.[ /hide ] (de spaties in de codetags staan er alleen maar om ervoor te zorgen dat de BBcode zichtbaar blijft)


wordt in het uiteindelijke bericht:


Verborgen inhoud
Dit is een voorbeeld.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Verborgen inhoud

Het zijn hide-tags, die werken als volgt:

[ hide ]wat je niet wil dat meteen gelezen wordt[ /hide ]


Je hebt ook spoiler-tags:

[ spoiler ]wat je niet wil dat meteen gelezen wordt[ /spoiler ]


Zonder de spaties geven die dan respectievelijk:

Verborgen inhoud
wat je niet wil dat meteen gelezen wordt

Spoiler: [+]
wat je niet wil dat meteen gelezen wordt

Iedereen kan ze gebruiken, maar gebruik ze niet te pas en te onpas, enkel als het wat bijdraagt.


Edit: Klintersaas was me voor :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Verborgen inhoud

Ik ga ze zeker niet overvloedig gebruiken maar soms lijkt het mij wel handig, bedankt voor de informatie (zelfs 2 keer :D ) 8-) !

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verborgen inhoud

We hebben die functie voornamelijk ingebouwd ten behoeve van oefenopgaven bij de minicursussen. Verder zullen ze weinig zin hebben verwacht ik, hooguit bij het huiswerkforum.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Verborgen inhoud

We hebben die functie voornamelijk ingebouwd ten behoeve van oefenopgaven bij de minicursussen. Verder zullen ze weinig zin hebben verwacht ik, hooguit bij het huiswerkforum.
Daar geef ik je gelijk in, wanneer je zegt 'probeer eerst zelf eens en daarna kan je kijken naar de oplossing' dan zullen de meesten al direct naar die oplossing kijken zonder zelf eerst de oefening tot een goed einde proberen te brengen.

Ik kwam het toevallig tegen en was gewoon nieuwsgierig hoe het werkte, misschien is het handig in de toekomst.

Berichten: 2.746

Re: Verborgen inhoud

Je zou dat ook zelf kunnen gevonden hebben door het bericht te citeren.

Reageer