Springen naar inhoud

Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 23 februari 2005 - 11:56

Zoals je al leest bij het onderwerp, zijn we voor natuurkunde opzoek naar de tralieconstante van een DVD en CD, wie weet het? Gaarne in dit topic melden! :wink:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TuuT

TuuT

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 februari 2005 - 16:42

Zoals je al leest bij het onderwerp, zijn we voor natuurkunde opzoek naar de tralieconstante van een DVD en CD, wie weet het? Gaarne in dit topic melden! :wink:

Kijk naar de tralieconstante van polymeer,maar de dye-laag zorgt voor inbrandingsdiepte..

• Gast

Geplaatst op 09 maart 2005 - 12:04

Kijk naar de tralieconstante van polymeer,maar de dye-laag zorgt voor inbrandingsdiepte..

Weet je echt niet wat de constante is van een CD en DVD?

TuuT

TuuT

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 maart 2005 - 05:08

Zoek hier maar eens >>> http://w3.phys.tue.n...koerier44_1.pdf

• Gast

Geplaatst op 12 maart 2005 - 12:48

Zoek hier maar eens >>>http://w3.phys.tue.n...koerier44_1.pdf

Er stond een tijdje geleden iets over in de NNV, het blaadje van de Nederlandse Natuurkunde Vereniging. Ik schat zo'n half jaar geleden ofzo.

• Gast

Geplaatst op 14 maart 2005 - 11:28

Kun je echt geen keiharde cijfers vermelden in dit topic?

TuuT

TuuT

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 maart 2005 - 09:36

Kun je echt geen keiharde cijfers vermelden in dit topic?

http://www.exo.scien.../infrarood.html
Je ziet hier tussen fig 3 en 4 een formule staan.Als je slim bent kan je die formule misschien om gooien en met een proef met licht en een CD zelf achter de oplossing komen. :wink:
Ik kan je verder niet helpen,want ik kan er geen info over vinden sorry.
Of zoek eens in de WP <<<< Encyclopedie

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2005 - 21:20

Ik geloof dat het 3 micrometer was, maar heel zeker ben ik er ook niet van. Is dit alles niet ondergebracht in het "oranje boekje" ofzo?

• Gast

Geplaatst op 19 april 2005 - 16:46

tralieconstante cd (trackpitch) 1,6 um
dvd: 740nm (0,74um)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures