Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Zoals je al leest bij het onderwerp, zijn we voor natuurkunde opzoek naar de tralieconstante van een DVD en CD, wie weet het? Gaarne in dit topic melden! :wink:

Berichten: 106

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Zoals je al leest bij het onderwerp, zijn we voor natuurkunde opzoek naar de tralieconstante van een DVD en CD, wie weet het? Gaarne in dit topic melden! :wink:
Kijk naar de tralieconstante van polymeer,maar de dye-laag zorgt voor inbrandingsdiepte..

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Marten schreef:Zoals je al leest bij het onderwerp, zijn we voor natuurkunde opzoek naar de tralieconstante van een DVD en CD, wie weet het? Gaarne in dit topic melden! :wink:
Kijk naar de tralieconstante van polymeer,maar de dye-laag zorgt voor inbrandingsdiepte..


Weet je echt niet wat de constante is van een CD en DVD?

Berichten: 106

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

TuuT schreef:
Marten schreef:Zoals je al leest bij het onderwerp, zijn we voor natuurkunde opzoek naar de tralieconstante van een DVD en CD, wie weet het? Gaarne in dit topic melden! :wink:
Kijk naar de tralieconstante van polymeer,maar de dye-laag zorgt voor inbrandingsdiepte..


Weet je echt niet wat de constante is van een CD en DVD?
Zoek hier maar eens >>> http://w3.phys.tue.nl:8081/vdwaals/koerier...koerier44_1.pdf

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Marten schreef:
TuuT schreef:
Kijk naar de tralieconstante van polymeer,maar de dye-laag zorgt voor inbrandingsdiepte..


Weet je echt niet wat de constante is van een CD en DVD?
Zoek hier maar eens >>>http://w3.phys.tue.nl:8081/vdwaals/koer ... er44_1.pdf
Er stond een tijdje geleden iets over in de NNV, het blaadje van de Nederlandse Natuurkunde Vereniging. Ik schat zo'n half jaar geleden ofzo.

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Kun je echt geen keiharde cijfers vermelden in dit topic?

Berichten: 106

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Kun je echt geen keiharde cijfers vermelden in dit topic?
http://www.exo.science.ru.nl/bronnen/natuu.../infrarood.html

Je ziet hier tussen fig 3 en 4 een formule staan.Als je slim bent kan je die formule misschien om gooien en met een proef met licht en een CD zelf achter de oplossing komen. :wink:

Ik kan je verder niet helpen,want ik kan er geen info over vinden sorry.

Of zoek eens in de WP <<<< Encyclopedie

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

Ik geloof dat het 3 micrometer was, maar heel zeker ben ik er ook niet van. Is dit alles niet ondergebracht in het "oranje boekje" ofzo?

Re: Weet iemand wat de tralie-constante is van een CD en DVD?

tralieconstante cd (trackpitch) 1,6 um

dvd: 740nm (0,74um)

Reageer