Kat leren zitten op commando.

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Kat leren zitten op commando.

Hallo, men zei mij onlangs dat katten te dom waren om te leren zitten, dus wou ik ze het tegendeel bewijzen.

Ik leerde mijn kat (pizzi) zitten. Maar er zijn een paar probleempjes met de verfijning waar ik problemen mee heb.

1 Ze moet altijd het kattesnoepje zien en er eens aan geroken hebben voordat ze de moeite wil doen om te gaan zitten.

natuurlijk is het de bedoeling om na verloop van tijd het snoepje acterwege te laten. Maar in dit geval zal het dus moeilijk gaan.

2 Soms gaat ze gewoon zitten voordat ik het commando geef. Ik geef haar dan geen beloning maar het helpt niet echt. Soms als ik naar de kast loop waar de snoepjes zitten, gaat ze al zitten.

3 Het lukt alleen bij mij en niet bij de rest van het gezin.

Kan iemand mij zeggen hoe ik die problemen wegwerk?

danku
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Kat leren zitten op commando.

Ik heb gehoord dat het inderdaad lastig is om een kat dat soort dingen te leren. Ik denk niet dat dat is omdat een kat te dom is, alleen gaan zitten als er een snoepje in de buurt is volgens mij juist eerder slim 8-) .

Punt 2 is redelijk logisch denk ik, de kat ziet het snoepje of ziet jou een snoepje pakken en denkt dan al: zitten en dan krijg ik het snoepje. Of hij gaat al zitten in afwachting van het snoepje :D .

Hoe je het oplost? Ik heb geen idee. Ik weet niet of je nog meer katten hebt maar anders zou je het ook nog bij een andere kunnen proberen die misschien wat tammer of jonger is.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kat leren zitten op commando.

Sorry, ik kan het niet laten... De kat is slimmer, maar heeft er gewoon geen zin in :D

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Kat leren zitten op commando.

Sorry, ik kan het niet laten... De kat is slimmer, maar heeft er gewoon geen zin in.
Idd..

Een hond heeft een baas, een kat personeel.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Kat leren zitten op commando.

curix schreef:1 Ze moet altijd het kattesnoepje zien en er eens aan geroken hebben voordat ze de moeite wil doen om te gaan zitten.

natuurlijk is het de bedoeling om na verloop van tijd het snoepje acterwege te laten. Maar in dit geval zal het dus moeilijk gaan.

2 Soms gaat ze gewoon zitten voordat ik het commando geef. Ik geef haar dan geen beloning maar het helpt niet echt. Soms als ik naar de kast loop waar de snoepjes zitten, gaat ze al zitten.

3 Het lukt alleen bij mij en niet bij de rest van het gezin.
Wanneer de kat iets doet wat ze volgens jou niet mag doen dan kan je ze best geen beloning geven. Als ze bijvoorbeeld al gaat zitten wanneer je naar die kast met snoepjes gaat dan mag je haar dat snoepje dat je er hebt uitgehaalt niet meer geven. Als het bij andere gezinsleden niet lukt dan is dat waarschijnlijk omdat jij het haar hebt aangeleerd, de andere personen zullen haar ook enkele keren moeten belonen wanneer ze de zitbeweging goed heeft uitgevoerd.

Veel succes ermee :D

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Kat leren zitten op commando.

Hallo, men zei mij onlangs dat katten te dom waren om te leren zitten, dus wou ik ze het tegendeel bewijzen.
Je kunt een kat zelfs leren praten.

http://www.youtube.com/watch?v=P_JMC26hY88
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Kat leren zitten op commando.

Hans Sterling schreef:Je kunt een kat zelfs leren praten.

http://www.youtube.com/watch?v=P_JMC26hY88
Dat is wel een goeie :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Kat leren zitten op commando.

Mijn vriendin heeft een kat die op haar matje moet zitten vooraleer ze iets te eten krijgt. Ook kan ze de kat doen zitten op het matje naast de deur vooraleer ze buiten mag. Wanneer het eten in het kommetje is, kan ze de kat ook beletten van direct te beginnen eten...

Wat ik niet wist, was dat je konijnen ook dingen kunt leren... Mijn vriendin haar dwergkonijntje kan 'dood' liggen...

En ook honden kunnen leren praten (of na-apen).
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kat leren zitten op commando.

Je kunt zelfs kuikens leren te dansen op commando :D

Boek advies: In "Don't Shoot The Dog" van Karen Pryor wordt uitgelegd hoe je dieren (en mensen) het effectiefste kunt trainen. Echt een aanrader voor wie er intresse in heeft.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 4.546

Re: Kat leren zitten op commando.

Volgens mij kan het het gemakkelijkste met hetgene waar alles op af komt, honden, kinderen en ook katten: eten. Tenminste, zo hebben die van ons leren komen als we op een bepaalde manier fluiten.

@jdr: :D Ja zo ongeveer wel. Dat vind ik het leuke aan katten: je bent niet de baas over ze. Katten leven met je samen, jij laat de katten toe en de katten jij. Honden moet je tegenhouden, aanlijnen en africhten (nu vind ik honden ook super hoor, daar niet van).
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Kat leren zitten op commando.

Wat ik niet wist, was dat je konijnen ook dingen kunt leren... Mijn vriendin haar dwergkonijntje kan 'dood' liggen...
Zelfs varkens, men vriendin heeft thuis een mini varkentje (zoals op deze foto) en met wat eten kun je haar (het varken dan :D ) echt veel dingen leren.

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Kat leren zitten op commando.

Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Berichten: 12.262

Re: Kat leren zitten op commando.

Mijn vriendin haar dwergkonijntje kan 'dood' liggen...


Reversibel? :D
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Kat leren zitten op commando.

Nee, zo getraind is ie ook weer niet :D

Berichten: 954

Re: Kat leren zitten op commando.

Om te beginnen heb ik dubbel gelegen om het filmpje over de pratende katten. Vooral de laatste, die klinkt als een oude man, vond ik erg goed. Dat wil zeggen, toen ik de rest van het filmpje zag en het bleek dat die kat niet voor zich uit zat te praten maar indruk probeerde te maken op een andere kat. Dat maakte voor mij veel duidelijk.

Verder denk ik dat het vast wel mogelijk is een kat iets te leren maar als ik naar mijn eigen kat kijk, dan denk ik toch ook dat katten echt zo in elkaar zitten dat ze iets alleen maar doen als zij daar op dat moment zin in hebben. Zo niet, dan zoek je het zelf maar uit.

Reageer