'we have broken speed of light'

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

'we have broken speed of light'

IT'S a speed record that is supposed to be impossible to break. Yet two physicists are now claiming they have propelled photons faster than the speed of light. This would be in direct violation of a key tenet of Einstein's special theory of relativity that states that nothing, under any circumstance, can exceed the speed of light.


Lees meer ... Eurekalert
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: 'we have broken speed of light'

*nogal sceptisch* Wat mij opvalt aan het artikel is dat geen data worden getoond. Op die manier wordt het mij niet duidelijk wat er precies wordt gemeten. Een straal wordt er opgestuurd, en de detectie van de stralen gebeurt "on the same time". Misschien dat dit verklaart waarom we geen details vinden?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: 'we have broken speed of light'

Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Berichten: 12.262

Re: 'we have broken speed of light'

Het zou me niet verbazen als in dit experiment feitelijk de group velocity gemeten is, terwijl en energy- en information velocities wel degelijk onder de lichtsnelheid blijven...
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: 'we have broken speed of light'

Is inderdaad een klassieker. Maar als ze correct gewerkt hebben, dus bijvoorbeeld zoals ze beweren met het detecteren van een lichtpuls, dan zit daar wel degelijk informatie in. Mijn vermoeden is hier eerlijkgezegd dat ze bijkleuren.

Reageer