Onderzoek naar vaccinatie gereformeerde kinderen

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Onderzoek naar vaccinatie gereformeerde kinderen

TIEL - De GGD Rivierenland in Tiel is samen met de Radboud Universiteit in Nijmegen begonnen aan een landelijk onderzoek naar de redenen waarom veel bevindelijk gereformeerden hun kinderen niet in laten enten.


Lees meer... Nu.nl
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 94

Re: Onderzoek naar vaccinatie gereformeerde kinderen

Weer een éénzijdig en demagogisch bericht.


Toevallig zijn er ook steeds meer niet gelovige mensen die zeer terughoudend staan ten opzichte van vaccinaties, ik hoor daarbij. Wel met de kanttekening dat ik denk dat vaccinatie, mits goed ingezet, zijn nut kan hebben.


De schaduwkanten van vaccinaties zijn gigantisch, en de mensen die daar onderzoek naar gedaan hebben behoren tot wetenschappers uit de beste universiteiten.


Vóór 1988 werd er in Nederland niet gevaccineerd tegen mazelen, rode hond en bof. Volgens dit artikel dodelijke ziekten, zuigelingen kwamen toen ook massaal om het leven. Ik heb alle drie de ziekten gehad, wat een aantal voordelen heeft maar dat valt buiten de scope van dit onderwerp, en voel me nog steeds prima.


Zweden heeft in 1979, tot 1996, de vaccinaties tegen kinkhoest gestopt. Blijkbaar is de Zweedse gezondheidsdienst medeschuldig aan moord? Toevallig was de reden dat er door de kinkhoest vaccinatie meer zuigelingen sterven dan door de kinkhoest. Pas toen het a-cellulair vaccin beschikbaar kwam, die inderdaad gigantisch veel minder bijwerkingen heeft, is men in Zweden weer begonnen met vaccineren tegen kinkhoest. Al die tijd heeft de gezondheidsraad in Nederland volgehouden dat kinkhoestvaccinaties volkomen veilig zijn.


Ik zou een groot aantal punten kunnen opnoemen m.b.t. de schaduwkanten, maar dat heb ik al eerder gedaan. Misschien iets voor een andere keer.

Berichten: 12.262

Re: Onderzoek naar vaccinatie gereformeerde kinderen

Vaccinaties zijn een lastige kwestie, iets waar zeker kritisch over nagedacht mag worden. Stellen dat een vaccin zonder enig risico is lijkt me nooit hard te maken - hoe klein het risico ook is, het is altijd aanwezig, al zou je mensen slechts injecteren met fysiologische zoutoplossing.


Afgezien van religeuze overwegingen is deelnemen in zo'n rijksvaccinatieprogramma voor veel mensen meer een altruistische bezigheid: De ziektes waar het om draait zijn dankzij massaal vaccineren vrijwel uitgestorven, dus feitelijk is er weinig over van de dreiging waartegen het vaccin beschermde. Dit gaat hoogstens fout in bij clusters niet-gevaccinerden, die je uiteraard in dorpen-met-de-bijbel wel tegenkomt.


Voordeel van het vaccineren is echter wel dat mensen vast (deels) beschermd zijn als ze op reis gaan naar gebieden waar deze ziektes nog wel endemisch zijn... het zou me niet verbazen als dat best wat ziektegevallen scheelt onder mensen die anders zonder vaccinatie richting de tropen vertrekken.
Victory through technology

Berichten: 94

Re: Onderzoek naar vaccinatie gereformeerde kinderen

Afgezien van religeuze overwegingen is deelnemen in zo'n rijksvaccinatieprogramma voor veel mensen meer een altruistische bezigheid: De ziektes waar het om draait zijn dankzij massaal vaccineren vrijwel uitgestorven, dus feitelijk is er weinig over van de dreiging waartegen het vaccin beschermde. Dit gaat hoogstens fout in bij clusters niet-gevaccinerden, die je uiteraard in dorpen-met-de-bijbel wel tegenkomt.

Dat is dus de eerste mythe. Dat vaccinaties de ziektes heeft uitgebannen.


Als je de cijfers er op naslaat blijkt dat toen men met vaccineren begon, in de jaren vijftig, de ziektes waartegen men vaccineerden al vrijwel verdwenen waren, en dat kwam weer door betere hygiëne alsmede sanitaire voorzieningen. Ik denk aan Difterie, Tetanus en in mindere mate Polio. Het aantal sterfgevallen was nihil of niets.


Het is de vraag of er door vaccinaties meer levens zijn gespaard dan dat er door de vaccinaties juist zijn overleden.

Tot voor kort zat er in de babievaccins in Nederland bijvoorbeeld Thimerosal, welke voor 50% uit kwik bestaat en formaldyne, een kankerverwekkende stof.


Door vaccinaties kunnen zuigelingen last krijgen van Convulsies, Stuipen, Chock en ontstekingen aan de hersenen of hersenschort. Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis met prematuren en de meeste van haar collegaas vaccineren alternatief.


Een beruchte bijwerking is abneu. Mijn vriendin heeft al een paar keer meegemaakt dat een kind overleed aan abneu na vaccinaties. Men vermoed een verband tussen abneu en wiegedood. Toen in Japan men besloot om pas na 2 jaar te vaccineren daalde het aantal wiegendoden, en behoorde Japan tot de landen met de laagste zuigelingensterfte. Toen men na een aantal jaren besloot dat men ook na 3 maanden mocht vaccineren steeg het aantal wiegedoden weer.


In 1980 was 1 op de 100.000 autistisch. In landen, met name daar waar ze gebruik maken van Thimerosal en vaccineren tegen de mazalen, ligt dat percentage al bij 1 op 160. Sinds Denemarken en Amerika gestopt zijn met Thimerosal daalt het aantal autisten aldaar. Er is overigens op dit moment een groot proefproces bezig in Amerika ivm. de vermeende relatie tussen thimerosal en kwik. Vanzelfsprekend hoor je hier weinig van omdat de media zich laat adviseren door de gezondheidsraad, met name de NOS, en dan weet je het wel.


Volgens heel veel immunologen is er een verband met de grote stijging van auto-immuun ziekten en het gigantische vaccinatie programma. Het aantal astma en allergie patienten is in de loop van decennia met honderden procenten gestegen, jaarlijks overlijden er mensen aan astma.


Er zijn nu net zoveel kinkhoestgevallen als voor de vaccinaties.


Voor wat betreft polio nijg ik er naar de voorstanders van vaccinaties een punt te geven, maar ik vraag me af waarom er niet later gevaccineerd kan worden tegen polio. De ziekte polio is overigens in 99% van de gevallen onschuldig, slecht 1% kan verlammingsverschijnselen krijgen. Voor mij is die 1% wel iets om rekening mee te houden.

Berichten: 12.262

Re: Onderzoek naar vaccinatie gereformeerde kinderen

Als je de cijfers er op naslaat blijkt dat toen men met vaccineren begon, in de jaren vijftig, de ziektes waartegen men vaccineerden al vrijwel verdwenen waren, en dat kwam weer door betere hygiëne alsmede sanitaire voorzieningen. Ik denk aan Difterie, Tetanus en in mindere mate Polio. Het aantal sterfgevallen was nihil of niets.

Verandering van levensstijl zal er zeker mee te maken hebben, maar als je het artikel leest zie je toch dan men wel uitbraken signaleert onder niet-gevaccinerde groepen... terwijl die qua rijkdom en hygiene echt niet zoveel van gemiddeld zullen verschillen.


Sterfgevallen tellen is sowieso niet erg eerlijk, in de afgelopen 50 jaar is er natuurlijk op het gebied van behandling best wat verbeterd, waardoor het minder vaak dodelijk afloopt - maar dat wil niet zeggen dat je het daarom maar op zn beloop moet laten.


Overigens denk ik dat iedereen voor zichzelf maar moet beslissen wat erger is, de risico's van de vaccinatie of de kans op narigheid als gevolg van de ziekte. Eerlijkgezegd denk ik dat de vaccinatiegraad zou dalen als mensen objectieve cijfers over beide zaken kregen. Ik weet alleen niet of er per ziekte en vaccin objectieve data voorhanden zijn.


Zelf ben ik er ook best kritisch in, een vaccin tegen een ziekte waarvan de kans 1/1.000.000 is dat je hem tijdens een vakantie in land X oploopt, neem ik ook niet zo 123 (ook al adviseert de ggd dat wel, en vertellen ze alleen iets over de kans na aandringen).
Victory through technology

Berichten: 94

Re: Onderzoek naar vaccinatie gereformeerde kinderen

Verandering van levensstijl zal er zeker mee te maken hebben, maar als je het artikel leest zie je toch dan men wel uitbraken signaleert onder niet-gevaccinerde groepen... terwijl die qua rijkdom en hygiene echt niet zoveel van gemiddeld zullen verschillen.

Daar zijn een paar kanttekeningen bij te zetten, maar stel dat dit zo is, is dat dan zo erg? Begin jaren zeventig kregen de meeste kleuters gewoon mazelen/rode Hond en de Bof, ik ook. Er zijn verschillende onderzoeken die voordelen zien in het doormaken van kinderziekten, zoals een beter afweersysteem tegen andere ziekten waaronder kanker.


Mijn grootste bezwaar geldt de inentingen tegen juist deze ziekten. Het gevolg is dat ziekten die kinderen hadden moeten krijgen nu bij volwassenen of tieners voorkomen. Druk maar op onderstaande link:


Bof bij studenten


Als je mazelen, Rode hond of de bof hebt doorgemaakt krijg je de ziekte op volwassen leeftijd nooit meer. Op volwassen leeftijd kunnen deze kinderziekten veel meer kwaad doen.

In Amerika is ook sprak van grote Bof epedemiën, ondanks dat kinderen ingeënt zijn.


Kinderen die ingeënt zijn tegen mazelen krijgen soms wel de atypische vormen van mazelen, met bijbehorende chronische klachten. Atypische mazelen kunnen organen aantasten.


En thans krijgen gevaccineerden op volwassen leeftijd kinkhoest.


In Amerika is een juridisch proces bezig van wetenschappers uit de beste universiteiten met ouders van autistische kinderen. In 2006 bleek uit een nieuw onderzoek dat er een verband was tussen een darmziekte (veroorzaakt door een auto-immuun aandoening) en de kans op het krijgen van autisme. In de darm werden sporen gevonden van de mazelen virus.

Reageer