Kraai versus aap

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Kraai versus aap

En het blijft een nek-aan-nekrace. Wie is de slimste: kraai of aap? Was afgelopen maand de de orang-oetan nog in het nieuws om zijn ingenieuze gebruik van water, deze week krijgt de vernuftige Nieuw-Caledonische kraai de volle aandacht.


Lees meer ... Noorderlicht
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Kraai versus aap

ik betwijfel of dit artikel ook enige wetenschappelijke waarde heeft. Ik denk dat het zeer moeilijk is om de intelligentie van dieren te bepalen om verschillende redenen. zo zijn er innen een soort slimmere en dommere dieren afhankelijk van dier tot dier. Zo

Ten tweede is het aantal dieren waarop men heeft geexperimenteerd niet representatief (amper 7 kraaien!)


Nu is het al eerder gekent dat apen voorwerpen gebruiken en dat vogels (dus ook kraaien) handig zijn met het gebruik van stokjes aangezien zij hun vogelnesten uit dit materiaal maken. Is het dan een goeie intelligentietest om met stokjes te werken?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Kraai versus aap

Is het dan een goeie intelligentietest om met stokjes te werken?


waarschijnlijk niet. Als 'met stokjes werken' een mate voor intelligentie is, dan zijn aziaten dankzij hun vaardigheid met eetstokjes intelligenter dan andere bevolkingsgroepen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Kraai versus aap

Ondanks het beperkte aantal kraaien is het eigenlijkbest knap van die beesten.

Ze hebben een klein stokje waarmee ze net niet bij het eten kunnen komen maar wel bij een iets langere stok.

Met die langere stok kunnen ze wel bij het eten.


Ze denken dus 2 stappen vooruit in plaats van alleen de huidige mogelijkheid.


Ze zijn beter met stokjes dan ik met schaken :D :D
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Reageer