Iq, afkomst en ijver even belangrijk voor succes

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Iq, afkomst en ijver even belangrijk voor succes

Het is nu bewezen: een scherp verstand, een goed sociaal milieu en gemotiveerd werken op school helpen een mens vooruit in het leven.


Lees meer ... NRC
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Iq, afkomst en ijver even belangrijk voor succes

Dus een goed begin (zowel nature als ook nurture) en zelf-discipline heb je nodig?


Ik neem aan dat de effecten van een minder goed begin over tijd steeds minder zal worden maar de achterstand zul je wel nooit helemaal kunnen weg werken.


Illustratie: Iemand die begin met een eenmalige storting van 100000 euro op een bankrekening (12% rente) en daarna elke maand er 100 bij stort zal altijd meer hebben dan iemand die met 0 begint en er elke maand 1000 bij stort. Terwijl deze laatste dus 10x zoveel moet doen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 12.262

Re: Iq, afkomst en ijver even belangrijk voor succes

De conclusie is natuurlijk wel een beetje een open deur, al vraag ik me wel af hoe ze nou precies hebben gekwantificeerd dat alledrie 'even belangrijk' zijn.


Iemand die begin met een eenmalige storting van 100000 euro op een bankrekening (12% rente)


PM me even de naam van je bank en van dat spaarproduct met 12% rente, wil je? :D
Victory through technology

Reageer