Springen naar inhoud

"the god delusion" vs bewustzijn

• Log in om te kunnen reageren

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 19:25

Ik zie een interessante discussie zich ontwikkelen in Richard Dawkins "The God Delusion" en wil hier graag op inhaken, maar vind dat in het betreffende topic uitermate ongepast.
De 'God' met het ter discussie staande 'bewustzijn' is een metaforische God met metaforische eigenschappen; niet de God die Dawkins behandeld in "The God Delusion".
Deze discussie zou m.i. opgesplitst moeten worden naar "Materialisme is eigenlijk Panpsychisme?".
Daar is iig duidelijk met wat voor God we in dit geval te maken hebben en blijft bovendien in "The God Delusion" de lijn zuiver.

Veranderd door jdr, 20 augustus 2007 - 19:27

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 20:24

Thanks..
-slotje- :D (o nee, dat mag ik niet meer zeggen) :D

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 20:28

Ter informatie:
De off-topic discussie is afgesplitst naar Bewustzijn en God, het heeft volgens mij geen directe betrekking op de discussie omtrent materialisme en panpsychisme.

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 20:29

Ter informatie:
De off-topic discussie is afgesplitst naar Bewustzijn en God, het heeft volgens mij geen directe betrekking op de discussie omtrent materialisme en panpsychisme.

Ik vind dit ook een prima oplossing...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures