Behoefte aan cryptologie?

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 379

Behoefte aan cryptologie?

Is er nood aan een documentatie over cryptografie


afgesplitst uit http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=31648

Berichten: 8.614

Re: Behoefte aan cryptologie?

Ik zie eerlijk gezegd niet in wat dit te maken heeft met biologie of met determinatie.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 379

Re: Behoefte aan cryptologie?

Sorry niet zo bedoeld

Berichten: 8.614

Re: Behoefte aan cryptologie?

Als je denkt dat er nood is aan een nieuw subforum, kan je dat altijd aankaarten in een nieuw topic in 'Over dit forum'. Om mijn mening te geven: gezien het geringe aantal topics over cryptologie (ik ken er slechts 2) zie ik het nut niet in om er een subforum van te maken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Behoefte aan cryptologie?

Is er nood aan een documentatie over cryptografie
Nood weet ik niet, maar extra informatie is altijd welkom natuurlijk.


Waarom postte je dat eigenlijk in het oorspronkelijke topic? Wilde je aangeven dat ook op dat gebied een extra subforum nodig/handig zou zijn?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 379

Re: Behoefte aan cryptologie?

nee wou enkel een soort van minicursus maken als dat mag

Berichten: 8.614

Re: Behoefte aan cryptologie?

Cryptologie is inderdaad een interessant onderwerp voor een minicursus, maar dat zal een tijdje moeten wachten. Er is een enorme stapel aan onafgewerkt minicursusmateriaal dat eerst afgewerkt en gepubliceerd moet worden.


Bekijk ook eens even volgend citaat:

Maar tot het zóver is wil ik (aanmatigend of niet) op mijn strepen gaan staan, en gewoon op dit gebied géén nieuwe cursussen gestart zien.
Tot alle huidige mini- en microcursussen af en gepubliceerd zijn, mag je dus volgens mij een veto van Jan van de Velde verwachten tegen nieuwe cursussen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Behoefte aan cryptologie?

Klintersaas schreef:Cryptologie is inderdaad een interessant onderwerp voor een minicursus, maar dat zal een tijdje moeten wachten. Er is een enorme stapel aan onafgewerkt minicursusmateriaal dat eerst afgewerkt en gepubliceerd moet worden.


Bekijk ook eens even volgend citaat:

Tot alle huidige mini- en microcursussen af en gepubliceerd zijn, mag je dus volgens mij een veto van Jan van de Velde verwachten tegen nieuwe cursussen.
"Veto" en dat citaat hebben vooral betrekking "op dit gebied" (en dan ging het over eiwit-dna-enzymachtige onderwerpen). Het citaat geeft overigens wél mijn huiver in het algemeen weer, want, inderdaad, "er is een enorme stapel aan onafgewerkt minicursusmateriaal dat eerst afgewerkt en gepubliceerd moet worden", of dat ik toch eigenlijk wel eens eerst afgewerkt zou willen zien. Beter 1 hele cursus dan twintig losse flodders......


Neemt niet weg dat ik desalniettemin benieuwd ben naar de oorsprong van dit idee. Bedoelt 299792.458 dat hij écht verstand heeft van deze materie en zoiets kan en wil schrijven? Want het moet dan natuurlijk wel wat meer worden dan een paginaatje op KIJK-niveau (met alle respect voor KIJK overigens).

Ook heb ik geen idee wat er op dit gebied allemaal op internet rondzwerft. Ten opzichte van dat beschikbare materiaal moet het dan toch wel een duidelijk aanwijsbare toegevoegde waarde hebben.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Behoefte aan cryptologie?

Ik heb best ervaring op het gebied van cryptografie, vooral op het gebied van pen-and-paper-ciphers (ik heb dan ook een cryptoforum).


Als er een aanzet gegeven wordt tot een microcursus, wil ik wel meehelpen :D
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Berichten: 379

Re: Behoefte aan cryptologie?

Cool kun je hiervn de link geven (ben erg geintereserd)

Vroeg me af over wat jullie zoal minicurssusen zijn aan het maken.

Als iemand ooit het boek Code van Simon Singh heeft gelezen. Ik dacht aan zoiets maar dan uiteraart iets uitgebreider.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Behoefte aan cryptologie?

Zie zijn profiel onder persoonlijke verklaring.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 379

Re: Behoefte aan cryptologie?

Bedankt morzon

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Behoefte aan cryptologie?

Ik heb laatst ook een klein tut over Cryptografie geschreven voor ANW...zie hier de link, misschien heb je er wat aan..


www.anw.dewetenschappelijkerubriek.nl
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Reageer