Springen naar inhoud

Toelatingsexamen belgiŽ 28 augustus 2007

• Log in om te kunnen reageren

Da_dinges

Da_dinges

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 augustus 2007 - 21:25

dus mensen, wie gaan er allemaal meedoen om geneeskunde of tandheelkunde later te gaan studeren. hoe hebben jullie je voorbereid? doe je nog wat speciaals de dag (ervoor)? oftewel alles over het toelatingsexamen van 28 augustus te brussel

ikzelf ga al de dag ervoor naar brussel. ik ben namelijk uit nederland en ik ivm file's s'ochtends blijf ik een nachtje slapen nabij het heizelpark. de voorbereiding ging wel aardig, ik ben 4 weken geleden begonnen. omdat ik in nederland natuur en gezondheid heb gedaan op de middelbare school, miste ik nogal wat kennis op het gebied van fysica en wiskunde en heb ik bijlessen gevolgd bij een leraar. verder had ik mijn eindexamen in 2006 gedaan, ben er daarna een jaar naar het buitenland geweest dus was ik wat van mijn kennis kwijt en was het leren weer wennen :D.

op zich zie ik het examen wel met goede moet te gemoet, ik heb redelijk wat gestudeerd, elke dag minstens 3 uur :D.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 15:30

Ik ga niet meedoen maar begeleid wel al sinds enkel jaren studenten die eraan deelnemen. Ik wens je veel succes met het examen, je zal ook niet de enige uit Nederland zijn die mee een poging waagt :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 16:07

je zal ook niet de enige uit Nederland zijn die mee een poging waagt :D

Als ik de vragen hier en op andere natuurkundehulp-sites van de afgelopen weken bekijk worden de Vlamingen een minderheidsgroepering op de Belgische geneeskundige faculteiten :D .

Ik wil al die Nederlanders wťl even waarschuwen: studeren in BelgiŽ werkt nťt even anders dan in Nederland. Ik zeg niet beter of slechter, maar een goeie hoofdleercapaciteit is een must voor het welslagen van de studie, en op de Nederlandse middelbare scholen wordt daar ťcht niet meer op getraind.

Maar uiteraard iedereen succes gewenst.

Veranderd door Jan van de Velde, 25 augustus 2007 - 16:08

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 16:10

Ik wil al die Nederlanders wťl even waarschuwen: studeren in BelgiŽ werkt nťt even anders dan in Nederland. Ik zeg niet beter of slechter, maar een goeie hoofdleercapaciteit is een must voor het welslagen van de studie, en op de Nederlandse middelbare scholen wordt daar ťcht niet meer op getraind.

Hoe gaat het er in Nederland dan aan toe ?
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 16:10

hoofdleercapaciteit

watte? google-hits: nul :D

Je moet goed uit je hoofd kunnen leren?
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 16:28

hoofdleercapaciteit © JvdV :D

Als je nog een paar dagen wacht ga je hits krijgen op Google :D

Maar terug ontopic:
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 17:02

Hoe gaat het er in Nederland dan aan toe ?

Meer praktisch, minder theoretisch gericht. Sneller bezig zijn met het "kunnen" dan in BelgiŽ, waar het de eerste jaren vooral om "kennen" gaat.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 17:25

Ik vind het in Belgie toch ook niet zo theoretisch hoor, zeker als ik het vergelijk met hoe het jaren geleden was!
En kruip vroeg in je bedje (als je met het openbaar vervoer gaat zal je wel vroeg moeten opstaan)

veel plezier met je uitstap naar Brussel (Ik had toen voor een van de eerste keren het Atomium van dichtbij gezien :D )

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 01:31

hoofdleercapaciteit © JvdV :D

Als je nog een paar dagen wacht ga je hits krijgen op Google :D

en ja hoor:
Google naar "hoofdleercapaciteit" :D

maar, terug ontopic.......

Dwangbuis

Dwangbuis

• >25 berichten
  • 42 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 09:20

Hoe ik me heb voorbereid? Beduidend anders dan vorige keer! De eerste keer in juli was het nogal aftasten - ik had weinig informatie over hoe het examen in mekaar zou zitten - maar ondertussen weet ik wat ik moet bijstuderen, wat ik niet hoef te leren, dat formules kennen ťcht geen vereiste is :D en dat ik op tijd moet vertrekken wil ik niet meer om 10 uur aan het examen beginnen :D
Mijn fysica-inzicht is sowieso niet echt wat het moet zijn (een uurtje per week op school is belachelijk weinig) dus zelf alles bijstuderen, zonder hulp, is geen sinecure. Alhoewel, als ik 0,04/40 meer haal dan vorige keer, heb ik genoeg. Succes aan de andere deelnemers!

Groet

Dwangbuis

Da_dinges

Da_dinges

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2007 - 18:52

nou goed mensen, zegt u het maar, wat vonden we er van. ik vind het echt moeilijk vooral de leestekst. wat moest je je daar stressen. verder vond ik het wiskundig en natuurkundig gedeelte best pittig, bij biologie wist ik het ook soms ff niet meer. met dat crossing over, hoeveel procent hadden jullie? ik had 10%, omdat er normaal 7,5% het genotype aabb had. Maar volgens de theorie van Da_dinges, heeft dan op een of andere mirculeuze wijze crossing over daar positieve invloed op dus aabb. Iemand een plausibelere theorie daarover :D?

Dwangbuis

Dwangbuis

• >25 berichten
  • 42 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2007 - 07:04

Ik had daar gťťn theorie over (bij de vrouw wel en de man niet, euh...), dus heb ik er ook geen extra punten aan kwijtgespeeld. En dat stressen bij de leesteksten, tja, dat is maar hoe goed je bent in verticaal lezen/snel teksten analyseren. Niet het gemakkelijkste deel van het hele examen, dat geef ik wel toe.

janardui

janardui

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 september 2007 - 20:46

zou net zoals bij het juli examen iedereen een aantal punte "bijkrijge" onder het mom van delibiratie. Vorige keer kreeg iedereen 30% bij ofzo .. omdat er anders maar 90 man door was geweest.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 september 2007 - 15:18

@janardui: je postvak al eens bekeken?

ontopic:

Vorige keer kreeg iedereen 30% bij ofzo .. omdat er anders maar 90 man door was geweest.

dus dat soort inflatie is hier ook al aan de hand?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures