Springen naar inhoud

Hoog hematocriet

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 24 februari 2005 - 15:56

Als men EPO gebruikt neemt de hematocrietgehalte toe. Dit kan ernstige gevolgen hebben (trombose).
Wat ik niet snap: sommige bewoners van bijv. de Andesgebergte hebben een Ht van 0,60 of hoger maar krijgen nergens last van. of heb ik het mis? Kan iemand die hier meer van weet mij alstublieft helpen door te reageren?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2005 - 22:23

Volgens mij is nooit echt bewezen dat hoge hematocrietwaarden schadelijke gevolgen kunnen hebben. Maar als dit wel zo is dan moet je niet vergeten dat de mensen uit de Andes al duizenden jaren daar leven en zich dus lichamelijk hebben aangepast aan de hoge hematocrietwaarden.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

biqeut

biqeut

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2005 - 12:21

Volgens mij is nooit echt bewezen dat hoge hematocrietwaarden schadelijke gevolgen kunnen hebben. Maar als dit wel zo is dan moet je niet vergeten dat de mensen uit de Andes al duizenden jaren daar leven en zich dus lichamelijk hebben aangepast aan de hoge hematocrietwaarden.

Welk gezonheidsrisico bestaat er dan in, door het gebruiken van een altitude tent, waar de hematocrietwaarde tot meer dan 55 kan gehaald worden ?

www.altitudetraining.com

BioLog

BioLog

• >100 berichten
  • 116 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2005 - 21:09

Hoe hoger de Hematocrietwaarde, des te stroperiger het bloed wordt. Ergens ligt de grens dat je hart het wel of niet aan kan en de stroom van bloed kan garanderen.
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures