Springen naar inhoud

Motorgeronk

• Log in om te kunnen reageren

Pinocchio

Pinocchio

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 11:11

Ik twijfel even of het hier de goede plaats is... Nou ja......
Als ik een motor hoor, dan weet ik dat de cylinders zeer snel achter elkaar 'ontploffen', maar ik hoor altijd een BBRBRBRBRBBRB i.p.v. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.

(
een toerental maar altijd enkele dreuntjes per sec
)

Komt dit door de 'knalpijp'?

Veranderd door Pinocchio, 25 augustus 2007 - 11:12

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 12:40

bijvoorbeeld, er komen veel meer trillingen bij kijken dan alleen de ontploffingen in de motor.

Echter, zo snel gaat die motor niet, 3000 tpm is 50 toeren per seconden, het is een vier takt dus er is maar een ontploffing elke 2 omwentelingen. dus 25 ontploffingen per seconden. Dus meer als:
BRBRBRBRBRRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBR prutprut BRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBR

Boerenverstand

Boerenverstand

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 19:35

bijvoorbeeld, er komen veel meer trillingen bij kijken dan alleen de ontploffingen in de motor.

Echter, zo snel gaat die motor niet, 3000 tpm is 50 toeren per seconden, het is een vier takt dus er is maar een ontploffing elke 2 omwentelingen. dus 25 ontploffingen per seconden. Dus meer als:
BRBRBRBRBRRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBR prutprut BRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBRBR

Bij een viercylinder toch altijd nog een 100 knalletjes per seconde. :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures