Springen naar inhoud

Releasedata

• Log in om te kunnen reageren

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 16:53

Ik heb afgelopen donderdag het spel BioShock gekocht, maar de officiŽle releasedate in Europe was die vrijdag. Nu scheelt dat maar een dag, maar ik vraag me toch af of je dat zomaar mag doen als winkelier. Of je dan geen problemen kan krijgen met een of andere instantie, of de publisher o.i.d.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 17:07

Het is natuurlijk niet zoals het hoort, maar hoe groot is nou de kans dat ze erachter komen? Daarom doen ze het. Ze bieden een dag eerder het spel aan om zo hogere verkoopcijfers te halen (dat is de gedachte: als zij het een dag eerder hebben, zullen er meer mensen naar hun toekomen)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 17:10

En dat is volgens mij ook meteen de reden dat er een officiŽle release-datum is, zodat er geen valse concurrentie is door iemand die vroeger dan anderen een nieuwigheid aanbiedt. Wat de repercussies zijn weet ik niet, ik geloof dat dit afhankelijk is van de distributeur en van geval tot geval.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 21:59

Het is natuurlijk niet zoals het hoort, maar hoe groot is nou de kans dat ze erachter komen? Daarom doen ze het. Ze bieden een dag eerder het spel aan om zo hogere verkoopcijfers te halen (dat is de gedachte: als zij het een dag eerder hebben, zullen er meer mensen naar hun toekomen)

De website van, ik zal het maar even noemen, Music Store geeft ook aan dat het spel eigenlijk de 24ste pas zou uitkomen. Wellicht is het ook alleen maar de winkel waar ik hem gekocht heb. Ze geven dus wel de officiŽle releasedatum aan, maar verkopen hem eerder zonder dit aan te geven. Het lijkt me niet dat ze daar dus veel voordeel mee hebben, aangezien ze er geen marketing voor maken. Maar wat ik wil weten, is wat er gebeurd als men er wel achter komt.

Veranderd door Assassinator, 25 augustus 2007 - 22:00

- Robert Heinlein -

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 26 augustus 2007 - 00:14

Wettelijk gezien is er niets voor geregeld bij mijn weten. Volgens mij is het een kwestie van afspraken/contracten met de uitgevers. Puur rechtmatig gezien kun je dus alleen vervolgd worden voor contractbreuk.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 23:20

Ok, en dat hangt dan weer aan hoe (zoals ypsilon al zei) de uitgever zelf reageert. Ik weet trouwens niet eens of de hele winkelketen er aan mee heeft gedaan, ze hebben het in ieder geval niet geadverteerd.

- Robert Heinlein -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures