Te veel mensen in één woning

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 35

Te veel mensen in

kan je met infraroodfotografie een foto van een huis nemen van buitenaf en zienheoveel mensen er zich in het huis bevinden?

concreet gaat het om een vakantiewoning verhuurd voor 4 personen maximaal en vermoed wordt dat er minstens 10 mensen permanent verblijven en ikzou dat willen met zekerheid kunnen hard maken voor de rechter

Berichten: 379

Re: Te veel mensen in

Ik vermoed van niet want waarom zou het amerikaanse SWAT dan nog deuren hoeven in te beuken als men tog al weet of er iemand in zit. En volgens mij zend een lichaam niet erg veel warmte uit of toch minder als apparatuur zoals verwarming lampen enzo waardoor het erg moelijk wordt om te zien of er al iemand inzit. Ik kan het natuurlijk fout hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Te veel mensen in

Je kan absoluut mensen onderscheiden in een ruimte waar bijvoorbeeld ook lichten branden en een cv aanstaat. Het probleem alleen is dat infraroodstraling (warmtestraling) gemakkelijk kan tegen worden gehouden, door een muur bijvoorbeeld. Wat dus precies je probleem is...

Kun je niet naar het waterverbruik kijken en dat vergelijken met vergelijkbare woningen? Misschien kun je dan niet aantonen hoeveel mensen er wonen, maar iig meer dan 4...

Berichten: 12.262

Re: Te veel mensen in

concreet gaat het om een vakantiewoning verhuurd voor 4 personen maximaal en vermoed wordt dat er minstens 10 mensen permanent verblijven en ikzou dat willen met zekerheid kunnen hard maken voor de rechter
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan?

Als je met camera's aan de slag wilt, denk ik dat het handiger is gewoon de oprijlaan te filmen, en bij te houden hoeveel mensen er naar binnen en buiten gaan. Eenvoudig tellen leert je dan snel genoeg hoeveel mensen er gemiddeld verblijven. Alleen betwijfel ik of het een rechtmatige manier van bewijs vergaren is (privacy issues etc), maar dat geldt mogelijk net zo hard voor het maken van infraroodopnames.
Kun je niet naar het waterverbruik kijken en dat vergelijken met vergelijkbare woningen? Misschien kun je dan niet aantonen hoeveel mensen er wonen, maar iig meer dan 4...
Als je daarmee komt in een rechtzaak kan de tegenpartij natuurlijk gewoon verklaren 2x per dag in bad te gaan of iets dergelijks.

Maar wat is eigenlijk het probleem met die mensen?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Te veel mensen in

Je kunt natuurlijk ook een webcam op de voordeur richten en een foto elke halve seconden nemen. Er zijn beveiligingsinstallatie's die hier voor gemaakt zijn.

Berichten: 144

Re: Te veel mensen in

Thermische camera's doen het in Holywood erg goed, maar in de praktijk valt dat toch wel tegen, muren laten wel warmte door maar doen dat zo matig dat je eigenlijk alleen maar kan zien hoeveel warmte er geproduceerd wordt, je kan niet zien door wat het geproduceerd wordt, en ramen laten al helemaal niets zien, en hetzelfde geldt natuurlijk voor goed geisoleerde woningen.

Maar als de vraag is hoeveel mensen er daadwerkelijk in dat huis zitten, en er staan dusdanige belangen op het spel, waarom huur je dan niet een detective bureau in, er zijn er genoeg in Nederland die onderzoek tegen betaling naar relaties, fraude, diefstal (door personeel bijvoorbeeld) enz.

En zij kunnen je ook wel gelijk vertellen of het onderzoek dat jij wil laten doen wel of niet door de beugel kan. Met andere woorden dat ze opdracht mischien wel niet aannemen door de juridische problemen die men verwacht.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Re: Te veel mensen in

het probleem is dat het huis stedenbouwkundig drie slaapkamers heeft

zowel inkom, eetplaats als living staan volgestouwd met bedden.

qua brandverzekering is dat niet gedekt, als er iets gebeurt betalen ze niet uit

stedenbouwkundig mag je de bestemming van lokalen niet wijzigen

plus dat contractueel werd vooropgesteld dat er 4 mensen zouden hunintrek nemen

ik voel me dus uiteraard serieus bij de neus genomen

Berichten: 144

Re: Te veel mensen in

Ik denk dat deze vraag eerder thuis hoort in Rechtswetenschappen en Economie. Ik heb zo'n vermoeden dat je daar antwoorden krijgt die een veel beter resultaat zullen opleveren.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Te veel mensen in

Kun je niet gewoon foto's maken van al die bedden door de ramen heen?

Of gewoon een dag uittrekken om te schaduwen, neem een camera mee en rapporteer de tijd van iedereen die in en uit komt (doet de camera automatisch)

Wat er in zit, moet er ook uit komen.

Verder lijkt het mij ook geen probleem om de politie te waarschuwen. En de brandweer te waarschuwen. Immers, het is brandgevaarlijk om te veel mensen op een hoopje te hebben.

Inderdaad, dit hoort meer in rechtswetenschappen.

Reageer