Springen naar inhoud

Persoonlijk probleempje in verband met niezen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

bibliotheek357

bibliotheek357

• >250 berichten
  • 310 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 10:46

Goeiedag allemaal,

het is een tijdje geleden toen ik hier nog voor het laatst geweest was. Ik kom jullie advies vragen over een probleempje waar ik de laatste 3 maanden last van had. Opeens, zomaar uit het niets, moest ik regelmatig niezen... Per dag soms wel 5 keer. Soms helemaal niet, maar het gebeurt echt vaak. Ik was echter niet verkouden en het verkoudheidje zou geen 3 maanden mogen duren. Ik denk niet dat ik ergens allergisch voor was/ben, omdat ik gewoon de dingen doe die ik alle jaren voordien ook deed, en toen had ik er geen last van. Ik heb geen nieuwe dingen, of eender wat dat iets in mijn omgeving heeft veranderd. Kan allergie zomaar ontstaan? Als ik me niet vergis moet je ermee geboren worden.
Nu ben ik sinds eergisteren echt verkouden (te lang in ijskasten moeten werken), en nu nies ik constant. (ik gok even op 20 niezen per dag) Hoe kan ik dit verhelpen? In het begin was het even grappig, maar de lol is er al lang vanaf.. Ik weet niet zeker of ik dit hier wel mag vragen, maar ik zie dat velen ook medisch advies konden vragen, dus probeer ik dit ook even :D Mijn excuses als dit tegen de regels is. Als dit zo is verwijder ik de topic meteen.

In ieder geval, bedank ik jullie allemaal bij voorbaat. :D
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!
(quotatie van Jan van de Velde)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8794 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 10:56

Allergie kan wel ontstaan in de loop van het leven, je ziet dat vooral vaak bij mensen die (bijv beroepsmatig) worden blootgesteld aan een allergeen. Ik geloof dat er ook wel over-the-counter middelen tegen milde allergieen te koop zijn, dus dat valt denk ik nog wel buiten zelfdokteren?
Victory through technology

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 10:59

Hooikoorst (en zoveel allergieen) onstaat spontaan.
Meestal onstaat dat op een leeftijd tussen de 10 en 25 jaar.
Heb je ook last van een lopende neus en/of jeukende ogen?
Minder dan niks is onmogelijk.
De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Merien

Merien

• >100 berichten
  • 124 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 11:11

Stof??? Misschien niet onwaarschijnlijk als je jezelf Bibliotheek noemt :D

Als ik mijn kamer aan het schoonmaken ben heb ik daar ook onwijs last van. Nichtje van mij is er ook nog eens allergisch voor (of is dat dan de stofmijt?)

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 11:23

Om te beginnen is het Cafe natuurlijk niet de juiste plek om een medische zaak te bespreken. Een ander forum (geneeskunde) was beter geweest.

Op Wetenschapsforum is het echter -zoals je zelf al aangeeft- niet de bedoeling om persoonlijke problemen te bespreken. Wat natuurlijk wel mogelijk is, is om het verschijnsel zakelijker te benaderen. Zoals ik het lees gaat het je met name om de vraag "Hoe kan een allergie ontstaan?". Die vraag kan je natuurlijk prima stellen in het geneeskundeforum. Dit topic gaat echter op slot.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures