Springen naar inhoud

Dikte van as berekenen

• Log in om te kunnen reageren

Maikel7

Maikel7

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2007 - 10:36

Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek voor mijn school. Maar uit het volgende kan ik niet uitkomen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de dikte van een as bereken wanneer ik een staalconstructie heb die de volgende twee situaties kan aannemen?

Maikel :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Maikel7

Maikel7

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2007 - 10:43

oja, hier de 2 situaties :D
Geplaatste afbeelding

• Gast

Geplaatst op 28 augustus 2007 - 11:17

De linker berekenen op buiging en knik,de rechter idem,alleen vooral bij de rechter rekening houden met de knikfactor,welke afh. is van de bevestigingssituatie van de staven.

Dat is een aparte materie en lichtelijk onbegrijpelijk voor iemand,die dat op een niet-techn.opleiding moet uitvogelen.

Tav.moderatum:

Er zijn voor de in te voeren code geen 6 cijfers ter beschikking,doch gezamenlijk 6 stuks cijfers en letters
:D

Maikel7

Maikel7

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2007 - 12:37

De linker berekenen op buiging en knik,de rechter idem,alleen vooral bij de rechter rekening houden met de knikfactor,welke afh. is van de bevestigingssituatie van de staven.

Dat is een aparte materie en lichtelijk onbegrijpelijk voor iemand,die dat op een niet-techn.opleiding moet uitvogelen.

Tav.moderatum:

Er zijn voor de in te voeren code geen 6 cijfers ter beschikking,doch gezamenlijk 6 stuks cijfers en letters
:D

bedankt voor je reactie.
Weet je ook welke formules ik hierbij moet gebruiken? Ik beschik hier enkel over een ouderwets polytechnisch zakboekje, en ik wordt er geen steek wijzer van. :D

Maikel

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures