Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Wetenschapsforum bijeenkomst vierde editie


Het is weer zover: de 4e bijeenkomst van Wetenschapsforum komt er aan! De gelegenheid om mede-forummers eens in levende lijve te zien, en te communiceren zonder dat er zo'n suf scherm tussen zit. Kom kennis maken met de gezichten achter de nicknames.


Naast het sociale gebeuren willen we als Wetenschapsforum natuurlijk een inhoudelijk gedeelte aanbieden. In dat kader bezoeken we het Natuurmuseum Brabant. Vrees niet: het is niet ingewikkeld, saai en lang.


Ook zal een heuse Wetenschapsquiz tussen teams worden gehouden en staat er een diner op het programma.


Dit keer zal de bijeenkomst plaats vinden in Tilburg, waar we zaterdag 22 september rondgeleid worden in "De reis" van het leven, vervolgens gezellig gaan eten, een wetenschapsquiz voorgeschoteld krijgen en natuurlijk pas afsluiten als de bel van de laatste ronde heeft geklonken! ;)


Wat gaan we allemaal doen zeg je?

Kern van het verhaal is natuurlijk weer gezelligheid, net zoals de vorige keren. Daarom beginnen we met een gezellige kennismaking in het café van Natuurmuseum Brabant waar koffie en thee verzorgd wordt. Als iedereen gearriveerd is krijgen we in datzelfde natuurmuseum een rondleiding door de tentoonstelling "De reis". Hier wordt in ongeveer een uur uitgelegd hoe de kringloop van het leven van planten en dieren verloopt, waarbij steeds een vergelijking wordt getrokken met de mens. Alles van de verwekking, het opgroeien, eten, reizen en het uiteindelijke sterven komt aan bod.


Na deze reis kunnen we onze indrukken bespreken terwijl we naar Eetcafé Polly Maggoo wandelen, waar we zullen dineren. Hier is voor iedereen een geschikte maaltijd te kiezen. Je kunt kiezen uit vlees, vis, of vegetarische schotel.


Vervolgens begeven we ons naar een aparte zaal waar we wegens onverdeeld succes de derde editie van onze eigen Wetenschapsquiz houden. Wederom ligt de presentatie in de handen van Professor SQ en zijn assistent, doctor BR. Ze schotelen ons vragen voor uit alle gebieden van de wetenschap, waarbij de groepen zodanig worden ingedeeld dat in iedere groep iemand met het antwoord zou kunnen zitten. Soms moet hierbij ook overlegd worden tussen de verschillende kennisgebieden om tot het juiste antwoord te komen. Niet té moeilijk, maar zeker een uitdaging! pi.gif


De quiz duurt tot ongeveer 21:30 uur, waarna het officiële programma stopt. Dit neemt natuurlijk niet weg dat er in Tilburg vele gezellige terrasjes en kroegen zijn, die natuurlijk ook het verkennen waard zijn! 8-)

Heb je hier geen zin in of geen tijd voor kun je natuurlijk altijd terug naar huis gaan. Mocht je het zó gezellig vinden dat je de tijd vergeet, is er bij mij ruimte om je roes uit te slapen. :D


Wanneer, hoe laat, waar moet ik zijn?

De datum is geprikt op zaterdag 22 september 2007. We verzamelen om 15:00 in het museumcafé van Natuurmuseum Brabant, wat je tegenover het busstation van Tilburg ligt. Het busstation vind je links naast de uitgang van Tilburg Centraal Station. Mensen die met de auto komen vinden hier een routebeschrijving.

Hier hebben we even de tijd om gezellig kennis te maken met nieuwe gezichten en bij te praten met de mensen die we al kennen van vorige bijeenkomsten. Vervolgens krijgen we de rondleiding, die naar verwachting rond half vijf-vijf uur is afgelopen. Vervolgens wandelen we naar Polly Maggoo, waar we rond vijf uur-half zes verwacht worden. Na het diner en de quiz verwachten we dat het zo ongeveer 21:30 uur zal zijn. Het is dan een klein kwartiertje wandelen naar het station voor degenen die naar huis willen. Maar de échte gezellige mensen gaan natuurlijk gezellig naborrelen en de stad in. Dit is compleet vrij. Er worden met plezier slaapplaatsen aangeboden, zie daarvoor deze topic. In datzelfde topic kun je terecht om contact te zoeken met carpoolers of meetreiners.


Het kostenplaatje

Gezelligheid is leuk, maar alles kost geld. ;)

Het geheel zou normaal gesproken zo'n € 30,- kosten. Dat is natuurlijk geen geld voor een rondleiding, een diner en diverse dranken, maar we willen natuurlijk rekening houden met de arme student en de hard werkende mens. We hebben daarom ons best gedaan wat korting te bemachtigen en sponsoring ontvangen van OGD. Daarnaast is het beheer zo vriendelijk geweest om ook nog een bedrag te doneren, waardoor studenten en scholieren slechts de helft hoeven te betalen: € 15,-. Omdat fulltime werkende mensen wat meer te besteden hebben vragen we van hen een iets hogere bijdrage, maar die krijgen nog steeds 16% korting en hoeven slechts € 25,- te betalen. Dit is inclusief enkele consumpties. Overige dranken dienen zelf afgerekend te worden.

Geen geld voor een gezellige middag en avond, toch? :D


Inschrijven

Om de opkomst in te kunnen schatten en het eten en de reserveringen goed te kunnen regelen moet je je inschrijven als je wil komen, en moet er vooruit worden betaald. Dat gaat als volgt:


Ga naar http://bijeenkomst.wetenschapsforum.nl/2007-2/ en vul het formulier in. Na het verzenden van het formulier ontvang je een email met je gegevens en een samenvatting van wat in deze aankondiging staat.


Maak het betreffende bedrag (15,- of 25,- euro) over naar girorekening 1078417 ten name van Wetenschapsforum.nl te Eindhoven onder vermelding van "t.b.v. bijeenkomst, <gebruikersnaam forum>". Je kan ook betalen voor de bijeenkomst m.b.v. Paypal, zie hiervoor de button op het inschrijfformulier.


Als het geld binnen is gekomen op de rekening krijg je een bevestigings-email.

Zorg dat je uiterlijk 14 september het geld over hebt gemaakt. Zo heeft de bank tijd het te verwerken en hebben wij tijd alles te regelen.


Als je benieuwd bent wie er allemaal komen en hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn, kijk dan naar de lijst van inschrijvingen.


Is Tilburg te ver weg voor je of wil je lang blijven hangen?

Voor mensen die bang zijn dat het te laat wordt om nog terug naar huis te komen of die zoveel mogelijk uit de meeting willen halen, hebben we hier een apart topic voor slaapplaatsen. Woon jij in (de buurt van) Tilburg en heb je slaapplaatsen beschikbaar, laat dit dan ook hier weten! Dit topic is tevens voor mensen die met anderen mee willen rijden/treinen.


Het lijkt ons erg leuk om lang met veel mensen te blijven hangen. Aarzel dus niet bij het vragen om een slaapplek, je bent erg welkom! Alleen ik heb al ruimte voor zeker 8 personen, en dan laat ik nog ruimte over voor mensen die op het laatste nippertje besluiten te willen blijven hangen.


Dan nog even dit

De Wetenschapsforum bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door OGD:


Afbeelding


Hartelijk dank daarvoor!


Vragen en opmerkingen

Heb je nog vragen of opmerkingen? Daar is dit topic voor.


Verder rest me niets anders dan te zeggen: hopelijk tot 22 september! :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

helaas zal ik er weer niet bij kunnen zijn :D
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Ik zal weer van de partij zijn :D
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Grr, jullie weten de datums wel goed te kiezen. Al de tweede keer dat het samenvalt met een weekend van mijn jeugdbeweging dat ik niet kan missen.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Dat had ik nou ook altijd met sporttoernooien. Alsof de organisatie het erom doet.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Voor de internetbankierders onder ons: er moet een P voor het bankrekeningnummer gezet worden.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

...en bij mij gebeurt dat dan weer automatisch als ik een postbanknummer invoer. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

O nee toch, dit is nu al de 4de keer dat ik het zal moeten missen, ik heb mijn klassenfuif dan en ben gans de dag geoccupeerd.


Al plannen voor de volgende? pi.gif

Berichten: 379

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

ik woon in antwerpen enig idee hoe lang het traject duurt en hoe ik er als 15 jarige kom?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Volgens http://www.mappy.com:


Duur (1) : 0H52


Als 15 jarige kan je altijd het openbaar vervoer nemen of meeliften met een ander forum lid.

Berichten: 379

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Het probleem is ik woon in Antwerpen en ken niets van bussen in Nederland.


De andere bijeenkomst in Belgie is zeker niet bedoeld voor 15 jarigen he

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Bijeenkomst in België? Dan weet jij meer dan ik. Bussen in Nederland zijn trouwens net zo makkelijk als in België hoor, kan ik uit eigen ervaring opmerken. Net als de trein overigens.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 379

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Nee geen bijeenkomst gewoon een cursus ivm nanotechnologie


Weet er iemand hoe ik met de trein zou kunnen komen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

299792.458 schreef:Het probleem is ik woon in Antwerpen en ken niets van bussen in Nederland.

De andere bijeenkomst in Belgie is zeker niet bedoeld voor 15 jarigen he
Antwerpen heeft een snelbusverbinding met Breda, van de Nederlandse busmaatschappij Veolia. Twee of drie opstapplaatsen in Antwerpen. Breda Tilburg zou je bijna kunnen fietsen, maar treinen en bussen rijden daar volop. Ik rijd met de auto vanuit Zeeuwsch-Vlaanderen, en ben van plan nog enigen uit het Waasland e.o. op te laden richting Tilburg.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Wetenschapsforum bijeenkomst 4e editie

Nee geen bijeenkomst gewoon een cursus ivm nanotechnologie
Oooh, dit: [url="http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?&...ar&cal_id=1"][url=http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?&...ar&cal_id=1]<a href="http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?&...ar&cal_id=1" target="_blank">http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?&...ar&cal_id=1[/url][/url]</a> "de eeuwige jeugd binnen handbereik"


De inschrijving daarvoor is reeds gesloten, dus helaas, daar ga je niet meer geraken.
Appareo decet nihil munditia?

Reageer