Springen naar inhoud

Fles wasmiddel omgevallen op achterbank: hoe oplossen?

• Log in om te kunnen reageren

tslh

tslh

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 september 2007 - 14:18

Achter in mijn wagen is op de achterbank een fles wasmiddel omgevallen. De stoelen, etc. zijn er inmiddels uit en worden gereinigd en ook het tapijt onder de achterbank zit. Nu is het zo dat er nog wasmiddel zit op plaatsen waar ik niet bij kan omdat alles gelast zit.

Geplaatste afbeelding

Ook volgens de garage is er geen mogelijkheid om daarbij te komen. Volgens de monteur heb ik geen probleem als het wasmiddel op het metaal blijft zitten omdat het een organische vloeistof is die niet gaat rotten/verteren.
Natuurlijk wil ik er zo veel mogelijk uitkrijgen omdat er nog een zeeplucht in de wagen hangt. Inmiddels heb ik al flink wat weggekregen met tissues en handdoeken. Maar volgens mij zit er nog meer waar ik niet bij kan.

Er zitten schijnbaar ergens onder de zitting of bij het gedeelte waar het wasmiddel nu zit plaatsen waar vloeistof naar buiten kan. Er lag de eerste dagen namelijk steeds een hele plas wasmiddel onder mijn wagen.

Geplaatste afbeelding

Iemand gaf me hetvolgende advies: Gooi d'r wat azijn in. Wasmiddel voelt vetig aan en is dus basisch. Dat zie je ook terug als je de chmische formule van zepen bekijkt. Azijn is licht zuur en dat heft elkaar dus op, met als gevolg een redelijk neutrale vloeistof. Zo me zomar niks verbazen als je met wat azijn de hele meuk gewoon kunt verdunnen, en vervolgens weg kunt spoelen met leidingwater.

Ik heb dus wat wasmiddel en azijn in een kop gedaan:

Geplaatste afbeelding

Het is inderdaad wel zo dat het wat dunner wordt maar als je het wegspoelt met water blijft er nog wel een dun vettig laagje achter in de kom. Verder ruikt dat azijn ook behoorlijk! Ben benieuwd wat er gebeurt in de wagen qua lucht als het azijn niet goed wegspoelt... Ik speel met het idee om gewoon kokend water met een waterkoker erin te gieten. Het is echt wel zo dat de mannen van het schoonmaakbedrijf me wisten te melden dat ook water gaat stinken op termijn als dat blijft zitten(bedorven lucht). Dus eigenlijk moet ik dat pas doen als ik ergens een hogedruk luchtspuit kan regelen om NA het water de zaak droog te blazen.

Is er iemand die een ander middel heeft om wasmiddel op te lossen dat reukloos verdwijnt? Alle andere tips zijn ook welkom! Bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8805 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 september 2007 - 14:39

Vervelend... ik zou je met klem afraden er azijn in te gooien! Dat wordt waarschijnlijk een stinkboel, azijnlucht is een stuk vervelender dan een zeepgeur. Bovendien is azijn en metaal op lange termijn ook geen goede combinatie.

Als je het kunt wegspoelen (dwz dat het ergens weer naar buiten komt), kun je daarvoor gewoon leidingwater nemen, wasmiddel lost daarin prima op (doet het in de wasmachine ook, nietwaar?). Droogblazen met perslucht lijkt me wel verstandig, ook ivm risico op roest en dergelijke.
Victory through technology

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 september 2007 - 12:58

Dat kokend water is nog niet zo'n gek idee. Mijn eerste gedachte was om een tuinslang in een van de gaten te stoppen en de kraan open te zetten, als er andere gaten zijn waarmee het water weer terug omhoog kan spuiten moet je die afdekken. Water kan inderdaad gaan stinken, daarom moet je het goed laten drogen, wasmiddel droogt nu eenmaal niet zo makkelijk op. Water wel. En zoals je zei zit er waarschijnlijk een klein gat in.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 september 2007 - 13:09

en als het allemaal niet lukt: http://www.hoogedoorn.nl/
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

mathieu_vd

mathieu_vd

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2007 - 12:26

en waarom geen simpele stoomreiniger? met een verlengstukje dat er meestal bijzit, geraak je al ver volgens mij.
En zo duur is het ook weer niet, ik heb er eentje gekocht in de aanbieding bij een simpele warenhuis voor 30 euro ofzo en werkt zeer goed, kan je voor andere dingen daarna ook nog gebruiken

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures