Bewegingsvergelijkingen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 24

Bewegingsvergelijkingen

Een punt P beweegt zich over een cirkel met straal 2 met een snelheid van 1 rad/s Het startpunt(t=0) is (2,0).

a)Geef de bewegingsvergelijkingen van P en noem de periode

b)Bereken P(1), P(1,5 pi), P(4)

c)Geef een parametervoorstelling van de cirkel met middelpunt O(0,0) en straal 10

Ik zou het heel erg waarderen als iemand me hiermee kon helpen, want ik weet niet hoe je bewegingsvergelijking opstelt.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Bewegingsvergelijkingen

Een bewegingsvergelijking geeft in het algemeen de plaats in de tijd van een bewegend voorwerp weer:

x(t)= x(0) + v(0)t + ½at² is een algemene bewegingsvergelijking voor lineair bewegende voorwerpen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Bewegingsvergelijkingen

amazigh schreef:Een punt P beweegt zich over een cirkel met straal 2 met een snelheid van 1 rad/s Het startpunt(t=0) is (2,0).

a)Geef de bewegingsvergelijkingen van P en noem de periode

b)Bereken P(1), P(1,5 pi), P(4)

c)Geef een parametervoorstelling van de cirkel met middelpunt O(0,0) en straal 10

Ik zou het heel erg waarderen als iemand me hiermee kon helpen, want ik weet niet hoe je bewegingsvergelijking opstelt.

Alvast bedankt
@Jan van de Velde. Dit is geen lineaire beweging.

@amazigh.

Bij een cirkelbeweging moet je gebruik maken van sin en cos. De variabele is de tijd en in één sec wordt een hoek van één radiaal afgelegd (er is geen versnelling).

Wat moet je nu gebruiken de sin of de cos, bedenk daarbij dat op t=0 het punt P zich in (2,0) bevindt?

Dus: P(t)=2*..., waarom die 2?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Bewegingsvergelijkingen

Jan van de Velde schreef:Een bewegingsvergelijking geeft in het algemeen de plaats in de tijd van een bewegend voorwerp weer:

x(t)= x(0) + v(0)t + ½at² is een algemene bewegingsvergelijking voor lineair bewegende voorwerpen.
@Jan van de Velde. Dit is geen lineaire beweging.
Dat weet ik ook en ik word dus niet gelezen zoals bedoeld:

Een bewegingsvergelijking geeft in het algemeen de plaats in de tijd van een bewegend voorwerp weer:

x(t)= x(0) + v(0)t + ½at² bijvoorbeeld is een algemene bewegingsvergelijking voor lineair bewegende voorwerpen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Bewegingsvergelijkingen

Jan van de Velde schreef:Dat weet ik ook en ik word dus niet gelezen zoals bedoeld:

Een bewegingsvergelijking geeft in het algemeen de plaats in de tijd van een bewegend voorwerp weer:

x(t)= x(0) + v(0)t + ½at² bijvoorbeeld is een algemene bewegingsvergelijking voor lineair bewegende voorwerpen.
Maar er was een vraag ...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Bewegingsvergelijkingen

Maar er was een vraag ...
ja
ik weet niet hoe je bewegingsvergelijking opstelt.
waarmee ik veronderstel dat amazigh niet goed weet wat onder een bewegingsvergelijking verstaan moet worden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer