Neergeschoten worden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Neergeschoten worden

hallo,

Ik vraag mij nu al een tijdje het volgende af: hoe voelt het om neergeschoten te worden? voel je een soort pijn of zorgt het zenuwstelsel voor een shock? Uiteraard kan enkel iemand deze vraag beantwoorden die zelf is neergeschoten, maar zo iemand heb ik nog niet ontmoet, dus hoop ik hier op dit subforum toch een antwoord te krijgen, dat de werkelijk zo goed mogelijk benadert. Wat gaat het lichaam nu juist doen bij deze ongewone situatie? welke plaats is het pijnlijk en welke het minst pijnlijk?

groetjes
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 8.614

Re: Neergeschoten worden

Blijkbaar voelt het als een klap (met bijvoorbeeld een hamer), gevolgd door een ongelooflijke pijn (volgens een ervarensdeskundige).

Voor meer objectiviteit, zie hier.

PS: Dit hoort m.i. bij Pathologie.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Neergeschoten worden

Bedankt om te antwoorden. Klinkt als een heel onprettige ervaring :D
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Neergeschoten worden

Ik heb wel ergens gehoord dat het niet altijd pijn hoeft te doen. Een collega heeft een vinger verloren, en heeft er ook niet veel van gevoeld. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen over het neerschieten.

Ooit heb ik deze vraag aan mijn biologie lerares gesteld, en die beweerde dat je een grote klap moet voelen, maar niet gelijk pijn zal hebben. Later als de zenuwen wat meer tot rust zijn gekomen, voel je langzaam de pijn op komen zetten. dat je eerst niets voelt werd volgens haar door een shockreactie veroorzaakt. In de wond komt wondvocht met als bijwerking dat de zenuwen even stoppen. Later als het vocht weg is voel je het wel. Dit zei ze tenminste tegen mij. Ook de plaats van de inslag speelt natuurlijk mee. Niet echt fijn lijkt mij :D

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Neergeschoten worden

Had eens gehoord dat een knie de pijnlijkste plaats is om in geschoten te worden. Wat volgens mij ook pijnlijk moet zijn is een schot in de maag, kan mij voorstellen dat er nogal wat maagzuur in de wonde en uit de wonde sijpelt :D
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Neergeschoten worden

Mm, maar je kunt het het best aan iemand vragen die het mee heeft gemaakt. Misschien is er een forum voor militairen o.i.d. en kun je daar je vraag stellen. Hoe kwam je trouwens op het idee om deze vraag te stellen? Ik vind hem interessant.

PS: mocht je daar een antwoord vinden, wil je mij dan verwittigen? Ik ben namelijk ook erg benieuwd :D .

Reageer