Adembenemend lekkere popcorn

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 8.614

Adembenemend lekkere popcorn

Dampen die vrijkomen bij het bereiden van popcorn in de magnetron zijn mogelijk veel gevaarlijker dan werd aangenomen. Verschillende werknemers in popcornfabrieken zouden er al een longaandoening door hebben opgelopen, en in de VS is nu ook het eerste geval opgedoken van een consument met ‘popcornlongen’.


Lees meer ... C2W
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 130

Re: Adembenemend lekkere popcorn

De FDA heeft er tot nu toe niets mee gedaan. Critici zien daarin een teken dat president Bush aardig slaagt in zijn streven om de toezichthoudende instanties in de VS om zeep te helpen.

Nogal politiek gekleurde wetenschap? pi.gif Niet dat ik een echt voor- of afkeur heb voor Bush, maar is dit nu een reden om hem te bekritiseren?


Betreft de diacetyl:

Een van haar patiënten bleek aan bronchiolitis obliterans te lijden, en dat kon alleen komen doordat hij meerdere malen per dag een portie magnetronpopcorn voor zichzelf klaarmaakte.

Typisch Amerikaans? :D

Berichten: 12.262

Re: Adembenemend lekkere popcorn

Het is me wat, die patent is vast enige tijd later overleden aan de gevolgen van obesitas pi.gif


De diacetylconcentratie in zijn keuken was te vergelijken met die in het kwaliteitscontrolelab van een popcornfabriek.


Of je zet een raam open?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Adembenemend lekkere popcorn

En diacetyl wordt niet gevormd bij de bier en broodbereiding? Daar spreekt men niet over?? Naar mijn mening is alles gevaarlijk als je het maar lang genoeg inademt. Men heeft weer een reden gevonden om bush te kritiseren. Bravo de wereld is nu een heel stuk beter geworden.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 8.614

Re: Adembenemend lekkere popcorn

Hier is het artikel te vinden waarop het Chemisch Weekblad zich heeft gebaseerd.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer